۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85043033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های ترافیکی شهر زنجان گرفتار تصمیمات نسنجیده

زنجان - ایرنا - طرح‌های ترافیکی شهر زنجان گرفتار تصمیمات نسنجیده و کارشناسی نشده است که اجرای آنها موجی از اعتراضات را در پی داشت و به توقف این طرح‌ها منجر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای محدودیت های ترافیکی بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان با هدف کاهش حجم خودروهای ورودی به هسته مرکزی شهر در ایام پایانی سال از ششم اسفندماه کلید خورد ولی تنها پس از ۲ روز اجرا به دلیل اعتراض شهروندان، کسبه و بازاریان با نظر اعضای شورای ترافیک متوقف شد تا به صورت مقطعی و نه در یک بازه زمانی مشخص عملیاتی شود.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان که امروز /سه شنبه/ برگزار شد توقف محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر از موضوعات پر رنگ در نطق های پیش از دستور اعضا بود.

خبرنگار ایرنا پیش از این با تهیه گزارشی به موضوع گره های کور ترافیکی در شهر زنجان ورود کرد که بعد از انتشار آن، اجرای طرح محدودیت ترافیکی در زنجان به صورت کارشناسی نشده به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید

سردرگمی و کلافگی شهروندان از گره‌های کور ترافیکی شهر زنجان

فکری برای معضل ترافیک در شهر زنجان نشده است
رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان گفت: طی چند سال گذشته فکری برای رفع مساله ترافیک در شهر زنجان نشده که امروز آن را به یک معضل برای مدیریت شهری تبدیل کرده است.

منصور مرادلو به موضوع اجرای محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر و توقف آن پس از ۲ روز به دلیل کارشناسی نبودن اشاره کرد و افزود: باید پرسید اگر این طرح کارشناسی نشده بود چرا اجرا شد؟

وی ادامه داد: اگر قرار است ترافیک شهر زنجان مدیریت و ساماندهی شود باید در این خصوص برنامه اساسی داشت، وقت مردم، ساکنان و مغازه داران ارزشمند است و نباید با تصمیمات نادرست، مشکلات مردم را بیشتر کرد.

طرح‌های ترافیکی شهر زنجان گرفتار تصمیمات نسنجیده

مرادلو با بیان اینکه بنابر اعلام پلیس راهور هر روز در شهر زنجان ۵۰ خودرو پلاک گذاری می شود که در یک ماه تعداد آن به هزار و ۵۰۰ خودرو می رسد، اظهار کرد: با روند افزایش تعداد خودرو در شهر چرا نباید فکر اساسی برای ترافیک بکنیم، الان همه معابر شهر مملو از ماشین است و چراغ های هوشمند و ترددها قابل کنترل نیست.

وی با بیان اینکه اگر قرار است ساماندهی در حوزه ترافیک داشته باشیم با این نوع تصمیم‌ها تا سال ها مدیریت ترافیک را نمی توانیم داشته باشیم، گفت: ما هیچ طرح اساسی را از طرف شورای ترافیک برای شهر زنجان شاهد نبودیم و شورای شهر هم که در این زمینه اختیاری ندارد.

شهر با تصمیمات آبکی مدیریت نمی شود
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان با بیان اینکه طرح محدودیت ترافیک در روزهای پایانی سال در مرکز شهر برای رفع قفل و گره های ترافیکی است، گفت: اجرای این طرح که از طرف پلیس راهور پیشنهاد شد و مورد تصویب شورای ترافیک قرار گرفت بهتر بود لااقل چند روز اجرا می شد تا آسیب شناسی شود نه اینکه بعد از ۲ روز اجرای آن متوقف گردد.

طرح‌های ترافیکی شهر زنجان گرفتار تصمیمات نسنجیده

سعید نجفی افزود: از تصمیمات آبکی در استان باید پرهیز شود چون با این نوع تصمیم ها نمی توان شهر را اداره کرد.

وی اظهار کرد: با این تصمیم گیری فقط پلیس راهور قربانی شد در حالی که این موضوع، تصمیم شورای ترافیک بود.

اجرای محدودیت ها نمی تواند گره گشای معضل ترافیک شهر زنجان باشد

شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما مهیای این هستیم که شهر را از لحاظ ترافیک متحول کنیم، گفت: در این راستا با ۲ مشاور وارد بحث و مذاکره شده ایم.

علیرضا فیروزفر افزود: در این خصوص سه نقطه شهر را هدف قرار داده ایم تا مسائل ترافیکی در آنها به نحو اساسی حل و فصل شود.

طرح‌های ترافیکی شهر زنجان گرفتار تصمیمات نسنجیده

وی اظهار کرد: باید حلقه های ترافیکی شهر زنجان را در کمربندی شمالی و جنوبی پیاده کنیم که اقداماتی در این زمینه در حدفاصل پل امام حسین(ع) تا میدان فلسطین در محور کمربندی جنوبی به طول چهار و نیم کیلومتر در دستور کار است.

فیروزفر افزود: برای سایر مسیرها از جمله مسیر آرامستان نیز برنامه هایی در این زمینه داریم که امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسند و شاهد رفع معضل ترافیک باشیم.

برآیند:

شهروندان زنجانی در روزهای پایانی سال با ترافیک بسیار شدید در معابر و خیابانهای اصلی مواجه هستند که در برخی ساعات به یک معضل جدی تبدیل می شود و بسیاری از شهروندان را برآشفته و کلافه می سازد.

با توجه به این موضوع لازم است شورای ترافیک استان زنجان برنامه ریزی دقیقتری در این زمینه داشته باشد و هرچه سریعتر با اجرای طرح های کارشناسی شده و تصمیمات درست و صحیح برای رفع این معضل اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha