۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85043257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیلات خودگردان؛ به نام فلسطین به کام اسرائیل

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85043257
تشکیلات خودگردان؛ به نام فلسطین به کام اسرائیل

تهران- ایران- مسئولان ارشد ارتش صهیونیستی اعلام کردند که وجود تشکیلات خودگردان فلسطین به سود این رژیم است و علیرغم نقاط ضعف فراوان، جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، برخی مسئولان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وجود تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری به سود این رژیم است.

«یوسی یهوشع» خبرنگار حوزه نظامی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد که مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی می گویند که علیرغم نقاط ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین، ما جایگزینی برای آن نداریم.

این خبرنگار صهیونیست به نقل از مسئولان ارتش اسراییل افزود: موسسات امنیتی خواهان سیطره جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر مناطق فلسطینی در کرانه باختری به جای این تشکیلات خودگردان نیستند.

بر اساس همین گزارش، مسئولان ارتش صهیونیستی تاکید کردند که موسسات امنیتی می خواهند از منحل شدن تشکیلات خودگردان ممانعت کنند زیرا وجود آن به سود رژیم صهیونیستی است.

علیرغم ادعاهای رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر قطع روابط همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی، اخیرا منابع خبری این رژیم از وجود تماس های مخفیانه محمود عباس با دفتر «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.

پایگاه صهیونیستی «والا»، اخیرا اعلام کرد که بین دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، یک کانال ارتباط محرمانه وجود دارد و این کانال تقریبا از یک ماه پیش تشکیل شده است.

از زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی تاکنون، این اولین بار است که از وجود تماس های مستقیم میان دفتر نتانیاهو و عباس گزارش منتشر می شود.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا از این کانال سری مطلع است اما هنوز مشخص نیست که تمام سران احزاب ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی از این کانال و مضمون گفت وگوها مطلع هستند یا خیر.

به نوشته والا، «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین به واسطه دولت آمریکا پیامی به دفتر نتانیاهو فرستاده مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان آماده همکاری با کابینه جدید رژیم صهیونیستی است.

حسین الشیخ که دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز است، بعد از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو و انجام مراسم تحلیف، بار دیگر این پیام را فرستاده و بر تمایل تشکیلات خودگردان فلسطین بر انجام مذاکرات با کابینه جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

این در حالی است که گروه های مقاومت می گویند که این هماهنگی محمود عباس با تل آویو، در راستای سرکوب مبارزان فلسطینی و مقاومت بویژه در کرانه باختری و کنترل اوضاع کرانه باختری و قدس به نیابت از صهیونیست ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha