ایثارگری اردبیلی‌ها در اهدای عضو به بیماران نیازمند رکورد زد

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اعضای بدن سه ایثارگر از این استان برای پیوند به بیماران نیازمند به تهران اعزام شد که بیانگر ایثارگری اهالی این استان است.

دکتر رامین نسیمی دوست روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اعزام هفدهمین ، هجدهمین و نوزدهمین ایثارگر اهدای عضو ، تعداد بیماران اعزامی از این استان به تهران به سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

وی افزود: زنده‌یاد قدرت جودی اصل ۵۲ ساله اهل و ساکن روستای صمدلو از توابع شهرستان گرمی بدنبال خونریزی مغزی ناشی از فشارخون بالا و زنده‌یاد مهدیه صفاری ۱۶ ساله اهل و ساکن روستای شهبازلو از توابع شهرستان گرمی بدنبال خونریزی مغزی ناشی از پارگی آنوریسم‌ مغزی که در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بودند.

وی ادامه داد: این بیماران برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده‌شان جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: همچنین پیکر زنده‌یاد پیمان اسدی شاعرلر اهل و ساکن اردبیل که بدنبال خونریزی مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع مرگ مغزی شده بود، دیروز با رضایت خانواده جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل ، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha