همکاری‌های اطلاعاتی و آموزشی پلیس مواد مخدر ایران و پاکستان گسترش می‌یابد

تهران- ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با ابراز خرسندی از همکاری‌های اطلاعاتی با پاکستان در مبارزه با قاچاقچیان، اعلام کرد: تبادل تجربیات و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش در دستور کار همکاری با پلیس مبارزه با موادمخدر پاکستان قرار گرفته است.

سردار «مجید کریمی» که به پاکستان سفر کرده است روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت که هیات پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا به دعوت فرمانده نیروهای مبارزه با مواد مخدر پاکستان به سفر رسمی به این کشور انجام داد و ما شاهد گشایش روزنه‌های جدید در همکاری‌ها میان دو کشور دوست و همسایه هستیم.

وی افزود: در دیدار با همتای پاکستانی به توافقات خوبی رسیدیم از جمله پیشنهاد طرف پاکستانی برای بهره‌گیری از توانمندی‌های ارزشمند پلیس مبارزه با موادمخدر ایران در حوزه آموزش به ویژه آموزش افسران پلیس زن که قرار شد پاکستان به زودی درخواست رسمی خود را به طرف ایرانی منتقل کند.

سردار کریمی با ابراز اطمینان از نتایج تعاملات پلیس دو کشور و رفت و آمدهای مقامات ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور با حسن نیت متقابل و همکاری جدی توانسته‌اند اقدامات موثری در شناسایی عوامل قاچاق موادمخدر و بازداشت آنان انجام دهند.

وی گفت: تقویت همکاری‌ها در استرداد مجرمین قاچاق موادمخدر نیز با فرمانده نیروهای مبارزه با مواد مخدر پاکستان مطرح شد و هیات کشورمان نیز در حوزه آموزش آمادگی کامل پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا برای میزبانی از افسران پلیس زن پاکستان را اعلام کرد.

سردار کریمی افزود: در حوزه درمان، بازپروری و بازتوانی معتادان متجاهر که در پاکستان بر عهده نیروی مبارزه با موادمخدر است نیز گفت‌وگو شد که با توجه به تجربیات ارزشمند ایران قرار شد درخواست پاکستانی برای تبادل تجربیات در این حوزه نیز با دستگاه‌های ذی ربط در ایران مطرح شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور بزرگ در خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر همواره ابتکارات دوجانبه و منطقه‌ای را برای مقابله موثر با این پدیده به کار گرفته است، تلاشی که با رویکرد مشترک و گام‌های هماهنگ کشورهای همسایه از جمله پاکستان می‌تواند دستاوردهای موفقی در مقابله با قاچاق موادمخدر را در منطقه رونمایی کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا اظهار داشت: دیدار و رایزنی‌های فعلی با مقام‌های پاکستان بیانگر نیاز به روزرسانی شدن تعاملات دو طرف در شناسایی راه‌های مختلف برای جلوگیری از قاچاق موادمخدر و همچنین بررسی شیوه‌های جدید قاچاقچیان در منطقه است.

براساس این گزارش، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات‌ همراه امروز در اسلام‌آباد با «شاه زین بُگتی» وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان دیدار کردند.

وی روز گذشته نیز با حضور در مقر فرماندهی نیروهای مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) با سرلشکر «محمد عنیق الرحمان» همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha