نبود  کارخانه بازیافت زباله در گچساران سلامت شهروندان را تهدید می کند

گچساران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گچساران گفت: نبود کارخانه بازیافت و ساماندهی نشدن جایگاه دفع زباله در روستاهای گچساران سلامت مردم را در معرض تهدبد جدی قرار داده است .

احسان مظاهری روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گچساران افزود: برای جایگاه کارخانه بازیافت پسماند، نخاله و جایگاه دفع زباله روستاهای این شهرستان باید استعلامات لازم از سوی منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.
وی تصریح کرد: پزشکان و مراکز درمانی که در زمینه دفن زباله‌های عفونی با شرکت مورد نظر همکاری های لازم را نداشته اند به مراکز قضایی جهت اقدامات لازم معرفی شده اند.

مظاهری بیان کرد: دفن غیراصولی زباله در شهر دوگنبدان طی سال‌های گذشته علاوه‌ بر ایجاد مشکلات محیط‌زیست و تهدید سلامت شهروندان ، نارضایتی مردم را بدنبال داشته‌است.

وی ابراز کرد: بدلیل نبود دیوار حائل این مکان محلی برای سگ های ولگرد شده که ساخت این دیوار از ورود سگ های ولگرد، انتشار زباله و انتقال بیماری جلوگیری خواهد کرد.

مظاهری ادامه داد: طبق مصوبه سال های گذشته شهرداری باید نسبت به دیوار کشی و محصور نمودن جایگاه دفن زباله اقدام کند.

وی اظهار کرد: ورود شیرابه زباله که با بارش باران به منابع آبی و خاک رسوخ می کند از دیگر پیامدهای ساماندهی نشدن محل دفن زباله ها در این شهرستان است.

وی به خطرات ناشی از ریختن پسماندهای خانگی در مکان هایی نزدیک به مناطق مسکونی و رودخانه ها اشاره کرد و گفت: دفن غیر اصولی زباله موجب انتقال بیماری های خطرناک برای ساکنان محلی در بلند مدت خواهد شد.

مظاهری عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و تعطیلات نوروز ساماندهی و پاکسازی ورودی شهر دوگنبدان با همکاری شهرداری، شرکت نفت، راهداری و پتروشیمی انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گچساران گفت: مکانی در جاده پازنان گچساران برای جایگاه نخاله ساختمانی این شهرستان مشخص شده که با همکاری ادارات متولی و مدیریت شهرداری و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مظاهری ادامه داد: دستگاه های متولی باید اقدام به نصب تابلوهای هشدار دهنده در مکان تخلیه نخاله های ساختمانی در جاده پازنان کنند.

شهردار دوگنبدان گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ١٢٠تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید که در ایام نوروز بیشتر خواهد شد.

رضا قشقایی افزود: این میزان زباله شهری از سوی ۱۶ دستگاه ماشین آلات جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون کار دفن پسماند شهری این شهرستان در نزدیکی سدچم‌شیر دوگنبدان انجام می گیرد که این خود به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

بخشدار گچساران نیز گفت: ۱۸ جایگاه دفع زباله در روستاهای مناطق بویراحمد گرمسیری و لیشتر این شهرستان وجود دارد که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha