۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85043727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 رکورد شکنی واشنگتن در افزایش جرم و جنایت در دو ماه اول سال ۲۰۲۳

 نیویورک – ایرنا- آمارهای اداره پلیس واشنگتن نشان می دهد  که سطح جرم و جنایت در پایتخت آمریکا در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که تعداد کل جرایم مرتکب شده در این شهر نسبت به سال گذشته  ۲۵ درصد و موارد قتل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار اداره پلیس آمریکا، در مجموع، بیش از ۵ هزار مورد جنایت از ابتدای سال ۲۰۲۳ در واشنگتن به وقوع پیوسته است، در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ این جنایت ها ۴هزار مورد بود.

از سوی دیگر، در دوره یاده شده، تعداد موارد قتل در واشنگتن به ۳۵ پرونده رسید که در سال گذشته این پرونده های قتل ۲۵ مورد بود.

داده های پلیس آمریکا همچنین نشان می دهد که تعداد تجاوزات جنسی در واشنگتن بیش از دو برابر افزایش یافته است، از ۱۳ مورد در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۲۹ مورد در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این در حالی است که تعداد سرقت های وسایل نقلیه موتوری با بیش از دو برابر افزایش از ۵۳۱ مورد در دو ماه اول سال گذشته به یک هزار و ۱۲۰ مورد در دو ماه اول سال جاری و سرقت وسایل خودرو با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل از یک هزار و ۶۰ مورد در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ به بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

پیش از این رسانه های آمریکایی اعلام کردند،براساس داده‌های ادارات پلیس سراسر آمریکا، میزان قتل در سال ۲۰۲۲ اگرچه اندکی کاهش یافته، اما جرایم خشونت‌آمیزی همچون تجاوز، سرقت و حملات مسلحانه به طرز چشمگیری نسبت به قبل از همه گیری کووید-۱۹ رشد داشته است.

مطابق داده های منتشر شده، در هفته آخر دسامبر (از تاریخ ۳ تا ۱۰ دی)، جنایات خشونت آمیز در شیکاگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته اما قتل ۱۴ درصد کمتر شده است. در نیویورک نیز جرایم خشونت آمیز در مقایسه با سال ۲۰۲۱، رشد ۲۳ درصدی را شاهد بوده، اما میزان قتل ۱۳ درصد کمتر شده است. در لس آنجلس نیز اینگونه جرایم ۸ درصد رشد نشان می دهد اما آمار قتل نزدیک به ۶ درصد کاهش داشته است.

افسران پلیس و کارشناسان اعلام کرده اند که هیچ دلیل یکسانی برای افزایش جرایم خشن وجود ندارد، اما بی تردید کمبود نیروی پلیس می تواند یکی از دلایل موثر در این زمینه باشد.

جرم شناسان و پلیس آمریکا در گزارشی نتیجه گیری کرده اند که جامعه ایالات متحده به طور کلی خشن تر شده است و این خشونت مانند اوایل دهه ۹۰ میلادی به اوج خود رسیده است. اما دلیلی برای افزایش خشونت اعلام نکردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha