۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85043792
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امارات در شورای امنیت: همبستگی با سوریه باید ادامه یابد

تهران-ایرنا- معاون نماینده امارات در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت درباره سوریه بر ضرورت ادامه حمایت از این کشور در راستای مقابله آن با پیامدهای زلزله ویرانگر اخیر تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «محمد بوشهاب» معاون نماینده امارات در سازمان ملل در جریان این نشست اظهار داشت: باید به همبستگی با ملت سوریه در مصیبت سخت وارد شده به آنها ادامه دهیم.

وی درباره کمک ها به زلزله زدگان سوریه گفت: ما در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی و تیم‌های امداد و نجات به عنوان بخشی از طرح واکنش فوری برای سوریه به صورت جدی کار کردیم.

نماینده امارات در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حملات عناصر داعش به شهروندان سوری و سوء استفاده آنها از شرایط زلزله برای انجام این حملات ادامه داد: باید در برابر گروه‌های تروریستی که از شرایط شکننده زلزله سوء استفاده می کنند هوشیار باشیم.

بوشهاب ادامه داد: ما نگرانی عمیق خود را از فعالیت داعش در سوریه ابراز می‌کنیم و حمله تروریستی این گروه در حومه حمص را که منجر به کشته شدن ۵۳ نفر شد، محکوم می‌کنیم.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امور امدادی نیز که در ژنو به سر می برد، بصورت ویدئو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه افزود: زیرساخت های حیاتی سوریه به شدت آسیب دیده است. برای پاکسازی آوار باید ماشین آلات وارد کنیم. به تجهیزات بیمارستان های موقت نیازمندیم. ما به ابزارهایی برای احیای دسترسی به آب آشامیدنی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: سازمان ملل در تلاش است تا موانع ناخواسته ناشی از تحریم ها و قوانین ضد تروریسم، از جمله موانع تدارکات و تأخیر در ارائه کالا و مواد برای تعمیر زیرساخت های ضروری، تجهیزات پزشکی، یا تجهیزات امنیتی را برطرف کند.

زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری روز ۶ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ترکیه تاکنون جان ۴۴ هزار و ۳۷۴ نفر را در جنوب ترکیه گرفته است. منابع سوری نیز اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان زلزله در شمال این کشور به ۶ هزار و ۷۵۰ نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha