ظرفیت تولید نهال در استان کرمانشاه سالانه ۲ میلیون اصله است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲ نهالستان گرمسیری و سردسیری دارد، گفت: نهالستان‌های استان ظرفیت تولید ۲ میلیون اصله نهال در سال را دارند.

«انشاءالله کولانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه از سال آینده سالانه ۲ میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد، گفت: بنا داریم در یک بازه زمانی چهار ساله هشت میلیون اصله نهال در استان تولید کنیم تا بتوانیم سهم خود را از طرح تولید یک میلیارد اصله نهال تا افق سال ۱۴۰۵ به دستور رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی محقق کنیم.

وی ادامه داد: نهالستان سردسیری استان که به تولید نهال گونه‌های سردسیری اختصاص دارد، در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار داشته و ظرفیت تولید سالانه ۱.۳ میلیون اصله نهال را دارد. نهالستان گرمسیری نیز که خاص تولید گونه‌های گرمسیری است، با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال در شهرستان سرپل‌ذهاب است.

کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه در ادامه سخنانش از کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان با همکاری دوستداران طبیعت در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال‌ها در مناطق سردسیری شامل گونه‌های افرا، زبان گنجشگ، اقاقیا، عرعر و ارغوان و در مناطق گرمسیری شامل اکالیپتوس است.

کولانی بابیان اینکه امسال توزیع نهال در هفته منابع طبیعی با کنترل بیشتری نسبت به سال‌های گذشته انجام خواهد شد، افزود: در تلاشیم تا روند توزیع نهال را ساماندهی کرده و تنها در صورت مشخص بودن محل کاشت اقدام به توزیع نهال کنیم تا سرمایه‌های استان هدر نروند.

ظرفیت تولید نهال در استان کرمانشاه سالانه ۲ میلیون اصله است

وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه تولید نهال در نهالستانهای استان در سال جاری داشت و گفت: امسال برای تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان برنامه ریزی کرده‌ایم که این هدفگذاری با همکاری جوامع محلی و دوستداران طبیعت محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha