امام جمعه کرمانشاه: منابع طبیعی به عنوان ثروت بزرگ الهی باید حفظ شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: منابع طبیعی ثروت بزرگ الهی است و باید نسبت به حفظ و احیای آن همگان تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» عصر پنجشنبه در دیدار مدیر و کارکنان اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه، بر اهیمت و ضرورت خدمتگزاری مسوولان تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدگاه مترقی اسلام پیرامون منابع طبیعی گفت: ملاحظه آبخیزداری از احکام اسلامی است لذا نباید به حریم رودخانه ها، جنگل ها و منابع بی حرمتی شود لذا ضرورت دارد هم مردم و هم مسوولان این موارد را رعایت کنند.

وی افزود: این موارد در سیره معصومین (ع) به خوبی قابل توجه است. بنابراین برای مدیریت منابع طبیعی که سرمایه بی بدیل کشور است باید اهتمام ویژه مبذول داریم از جمله آن درخت کاری است که باعث رونق اقتصاد و انبساط جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: باید مواردی که اسلام بر آن بسیار صحه گذاشته مورد تأکید قرار گیرد، بنابراین دلیلی ندارد ما وقتی این همه سرمایه معنوی داریم نگاهمان به خارج باشد.

در این دیدار « انشاالله کولانی» مدیرکل منابع طبیعی استان گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha