۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۲۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85043895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس پنتاگون به منطقه غرب آسیا؛ تنش زدایی یا ایجاد تنش

نیویورک – ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین رئیس این نهاد نظامی در دولت بایدن این هفته  به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) سفر می کند.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده این هفته در یک بازدید برنامه ریزی شده و چند روزه از حوزه فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال به نام کشورهای منطقه که آستین به آنها سفر خواهد کرد، اشاره ای نکرد.

رایدر افزود: این سفر فرصتی برای وزیر دفاع آمریکا خواهد بود تا با رهبران و متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه دیدار تا "بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به منطقه خاورمیانه تاکید کند."

سخنگوی پنتاگون همچنین ادعا کرد که آستین در گفتگوهای خود همکاری نزدیک آمریکا با کشورهای منطقه جهت افزایش امنیت منطقه ای و ثبات و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی را بررسی خواهد کرد.

پیش از این، برد کوپر رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد که در طول دو سال رهبری ناوگان پنجم مستقر در بحرین، شاهد افزایش "فعالیت های بدخواهانه" ایران در منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که کوپر  توقیف تسلیحات اخیر توسط نیروهای آمریکایی و متحدانش در منطقه را  یک موفقیت دانست، ادعا کرد که ایران توانسته است حملات پهپادی را با هدف قرار دادن کشتی ها در خاورمیانه و سایر حملات در منطقه انجام دهد.

رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا  در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی ابوظبی گفت: ما بر گسترش همکاری های خود متمرکز هستیم.  پاسخ کوتاه این است که اقدامات ایران مورد توجه همه قرار گرفته است.

کوپر ادامه داد که نیروی دریایی آمریکا در نیمه راه بکار گیری  ۱۰۰ پهپاد از هر دو نوع روی سطح آب و زیر آب قرار دارد و  پهپادها با همکاری شرکای منطقه ای آمریکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا ، این نیرو همچنین دوشنبه رزمایشی را با امارات با این سامانه‌ها انجام داد. 

خبرگزاری اسوشیتدپرس ادعا کرد نگرانی‌ها درباره ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته زیرا تهران اورانیوم را بیش از هر زمان دیگری نزدیک به سطح تسلیحاتی غنی می‌کند و مواد شکافت‌پذیر کافی برای چند بمب هسته‌ای در صورت تمایل به ساخت بمب دارد. 

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد:  بخش هسته ای ایران  از طریق ابزارهای دیپلماتیک درحال رسیدگی است. من فکر می‌کنم طی یک دوره دو ساله، ما شاهد افزایش تعداد فعالیت‌های خرابکارانه ایران بوده‌ایم، که بیشتر آن‌ها را فقط در ۶۰ تا ۹۰ روز گذشته مشاهده کرده‌ایم.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت: کوپر از گفتن این که آیا افزایش توقیف‌ها نشاندهنده اطلاعات جدید به دست آمده توسط آمریکا یا افزایش تعداد کشتی‌ها به سمت یمن است، خودداری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha