۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 85044033
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرونده ۲۵۵ بیمار خاص خمین در سامانه ردا ثبت شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 85044033
پرونده ۲۵۵ بیمار خاص خمین در سامانه ردا ثبت شد

خمین - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: پرونده ۲۵۵ بیمار خاص این شهرستان در سامانه ردا ثبت شده است.

دکتر «امیر هاشمی پناه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بیمارن خاص شامل ۱۱۱ نفر مبتلا به ام اس، ۱۲۵ نفر دریافت کننده داروهای ایمنی، ۱۰ نفر مبتلا به تالاسمی و ۹ نفر نیز بیمار هموفیلی هستند.

وی ادامه داد: پرونده ۵۷۸ بیمار دیابتی خمینی نیز در سامانه ردا ثبت شده است و از این تعداد بیمار، ۳۹۵ نفر انسولین مصرف می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: ۲۶ بیمار اتوسیم نیز در این شهرستان شناسایی شده است.

هاشمی پناه با اشاره به تفکیک سهیمه سرم دانشکده علوم پزشکی خمین از اراک، گفت: در پنج ماه اخیر ۵۵ هزار نوع سرم برای مصرف شهروندان به شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته ۲۵ هزار شربت آنتی بیوتیک به خمین اختصاص یافته که با این وجود کمبودی در این نوع دارو در شهرستان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به بازدیدهای مستمر از داروخانه‌های سطح شهر، افزود: ۲۰ مورد شکایت از داروخانه‌های خمین ثبت و ۲ مورد تخلف داروخانه‌ها به کمسیون ماده ۱۱ معرفی شدند.

هاشمی پناه عدم حضور مسئول فنی و قاچاق اقلام دارویی غیرمجاز را از تخلفات داروخانه‌های متخلف خمین عنوان کرد.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است و ۱۳ داروخانه خصوصی و دولتی در این شهرستان به شهروندان خدمات دارویی ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha