انجام رزمایش‌های پدافند زیستی در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت انجام رزمایش‌های پدافند زیستی در استان تاکید کرد و گفت: انجام دوره‌ای این گونه رزمایش‌ها، افزایش کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و رفع نقاط ضعف احتمالی را به همراه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با توجه به گزارش‌های دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید SAT۲ در کشور عراق، نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کمیته مرزبانی زیستی استان با موضوع بررسی بیماری تب برفکی برگزار شد.

سید محمدرضا طالبی در این نشست که با حضور اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان متشکل از دستگاه‌های لشکری و کشوری همراه بود، گفت: قرارگاه پدافند زیستی استان در تبعیت از قرارگاه پدافند زیستی کشور، مسئولیت سازماندهی و بکارگیری ظرفیت‌های عملیاتی استانی و مدیریت بحران‌های زیستی را برعهده دارد لذا تعامل بخش‌های کشوری و لشکری استانی در این قرارگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی، تشخیص و اعلام وضعیت‌های زیستی، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های زیستی و تلاش برای رفع آنها از مهمترین وظایف قرارگاه پدافند زیستی استان است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این نشست به بیان وضعیت استان در مواجهه با سویه جدید بیماری تب برفکی پرداخت.

محمدعلی بخشی همچنین وضعیت بیماری هاری و موارد انتقال این بیماری را تشریح کرد.

بررسی وضعیت شیوع کرونا و آنفلوآنزا از دیگر دستورکارهای این نشست بود که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گزارش آن را ارائه کرد.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و ارائه آموزش‌های ترویجی به دامداران و جوامع هدف، اطلاع‌رسانی و هشدار به جوامع دامپروری و همکاری‌های بین بخشی از مهمترین موضوعات مورد تاکید در نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کمیته مرزبانی زیستی استان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha