تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- آموزش عالی کشور در آخرین ماه سال روزهای پرجنب‌وجوشی را با برگزاری آیین و مراسم مختلف پشت سرمی‌گذارد، سوت پایان جشنواره‌های خوارزمی و چهاردهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های مختلف طی هفته گذشته مهم‌ترین این رویدادها بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دومین هفته از ماه پایانی سال روزهای شلوغی را برای آموزش عالی کشور با خود به ارمغان آورد. آیین اعطای جوایز به برگزیدگان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست‌وچهارمین جشنواره جوان و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خورازمی، چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فناوری سراسر کشور، بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران، اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان و نخستین گنگره فارابی، فرهنگ و تمدن اسلامی بخشی از فعالیت‌های خانواده آموزش عالی در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ بود.

جشنواره بین المللی خوارزمی به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره علمی در هفته جاری به پایان سی‌وششمین دوره خود رسید و رئیس جمهور به اتفاق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه‌شنبه (نهم اسفند) از ۱۳ برگزیده سه جشنواره ملی و بین‌المللی خوارزمی در سالن همایش‌های صداوسیما تقدیر کرد.

دبیر جشنواره‌های خوارزمی در این مراسم گفت: امسال در مجموع ۵۸۴ طرح به دبیرخانه جشنواره های خوارزمی ارسال شد که ۱۳ طرح از این میان توسط هیات داوران برگزیده شد و پنج طرح در جشنواره بین المللی خوارزمی، چهار طرح در جشنواره جوان خوارزمی و ۴ طرح در جشنواره فناوران و نوآوری خوارزمی انتخاب و امروز با حضور رئیس جمهوری تجلیل شدند.

حسن زمانیان به بانک اطلاعات برگزیده‌های این جشنواره ها طی ۳۶ سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: حضور ۲۰۰ دانشمندان ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخصی از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

وزیر علوم نیز در این مراسم گفت: قدر دانشمندان خود را باید بدانیم و از این ظرفیت بزرگ علمی برای پیشرفت کشورمان بهره لازم را ببریم.

اگر اولویت اول کشور ما علم است، باید به اندازه آن علم، برایش سرمایه گذاری کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: انصافا دولت سیزدهم توجه ویژه به علم دارد. رئیس جمهور در هر ماه یک جلسه را به حوزه آموزش عالی و وزارت علوم اختصاص داده است و این حکایت از آن دارد که آیت الله سید ابراهیم رئیسی به علم، فناوری و نوآوری توجه ویژه ای داشته و دارد. اقتصاد آینده، اقتصاد علم است و اگر اولویت ما علم است باید برای آن سرمایه‌گذاری کنیم.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها

دانشگاه پیام نور طی این هفته میزبان چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با محوریت دیپلماسی علمی و فناوری بود.

در این نشست با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاون پژوهشی وزارت علوم موضوعات مختلف در مورد جذب دانشجویان خارجی و ارتباط با دانشگاه‌های مختلف مطرح و بررسی شد.

مهدی صفری قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این نشست گفت: وزارت امور خارجه با تبیین هفت فاکتور مهم در جهت ارزآوری برای کشور اهتمام می ورزد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال فناوری برای کاهش واردات تاکید کرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول چند سال گذشته و به ویژه در سال جاری بر مساله تولیدات دانش بنیان تاکید کردند و ما باید در جهت رفع نیازهای کشور که ارزبری بالایی دارند، گام برداریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جذب دانشجو و گسترش تعاملات بین المللی را اقدامی دیگر برای ارزآوری دانست و از دانشگاهیان خواست در کنار جذب دانشجو، فعالیت ها و تولیدات دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

صفری گسترش همکاری با کشورهای همسایه را مهم خواند و گفت: کشور ایران در زمینه های هوایی، نیروگاهی و اتومبیل می تواند نیاز کشورهای همسایه را تامین کند.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم هم با تاکید بر اهمیت رویت پذیری مباحث علمی گفت: این مهم در مباحث علمی یا دانشگاهی فرآیندی است که در آن یک موجودیت دانشگاهی در زیست بوم علم و پژوهش برای جوامع علمی یا جامعه یافتنی و دست یافتنی می شود.

وی با طرح این سوال که چرا رویت پذیری سودمند است؟، اظهار داشت: افزایش استناد و تاثیر افزایش امتیازهای طرفی و ارتقا و بهبود کیفیت پژوهش ها و آثار پژوهشی شبکه سازی و افزایش همکاری جایگاه بهتر در نظام های ارزیابی و برندسازی و آوازه از جمله فواید رویت پذیری است.

لایه‌های رویت پذیری در آثار پژوهشی، نشریات، موسسات، پژوهشگران و کنشگران زیست بوم علم و پژوهش و در نهایت برای نشان دادن توان علمی و برآوردن هدف های سیاسی در زمینه رقابت پذیری کشورها اهمیت دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشمندان و پژوهشگران می توانند مباحث علمی خود را با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بین المللی به رویت پذیری بالایی برسانند، گفت: با توجه به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی در ایران، امکان رویت پذیری بالا برای بخش‌های علمی و دانشگاهی میسر نیست، از این رو به نظر می‌رسد اجازه حضور در شبکه های اجتماعی بین المللی برای مباحث علمی و دانشگاهی و البته با رعایت ملاحظاتی که کشور جمهوری اسلامی ایران دارد، می‌تواند بخشی از این مشکل را رفع کند تا دانشمندان و کنشگران علمی و پژوهشی بتوانند توان علمی خود را در سطح بین المللی به نمایش بگذارند.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان

همچنین دانشگاه تهران روز دوشنبه میزبان آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بود. هاشم داداش‌پور در این مراسم گفت: برای رسیدن به هدف زیست سالم دانشجویی به این نتیجه دست یافتیم که در حوزه سلامت نیز باید با رویکرد پیشگیری حرکت کنیم؛ به نحوی که قبل از این که دانشجو به سراغ مرکز مشاوره برای حل مساله برود، مرکز مشاوره از ایجاد آن مسئله جلوگیری کند و این همان رویکرد فعال است.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علمی سیاست‌گذار هستند و یکی از سیاست‌گذاری‌های آن‌ها در حوزه سلامت است.

معاون وزیر علوم یادآور شد: سازمان امور دانشجویان با هدف گیری سلامت و زیست سالم دانشجویان و سیاست‌گذاری در این حوزه به مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها جهت می‌دهد تا آن‌ها نیز در این مسیر گام بردارند.

داداش‌پور تصریح کرد: یکی از موارد موضوع درمان است. بر اساس رویکرد قبلی اصل در مراکز مشاوره و سلامت، درمان بود. به این منظور مرکز مشاوره زمانی به نقش آفرینی می پرداخت و مسئله دانشجو را مورد بررسی قرار می‌داد که برای دانشجو مسئله‌ای به وجود آمده بود و این مرکز سعی در درمان دانشجو داشت.

در ادامه این مراسم وزیر علوم نیز گفت: برای توسعه فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در دانشگاه ها باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در این زمینه استفاده کنیم.

زلفی‌گل افزود: خداوند نعمت های زیادی را به انسان ها داده است که دو تا از آن نعمت های بزرگ که سرآمد نعمت ها امنیت و سلامت است.

باید قدر این دو نعمت را باید بدانیم، تا زمانی که گرفتار نشدیم خیلی به ارزش این دو نعمت واقف و آگاه نمی شویم. بحث سلامت و امنیت بسیار مهم است چرا که اگر سلامتی و امنیت وجود نداشته باشد اثربخشی بقیه نعمت ها کمتر می شود.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت روز دوشنبه هشتم اسفند میزبان بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و شماری از فعالان صنعت هوافضا بود و طی آن علاوه بر نشست‌های تخصصی نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه هوا فضا برپا شد.

در این کنفرانس ۳۱۰ مقاله دریافت شد که از این تعداد ۱۱۳ مقاله برای ارائه شفاهی و ۸۹ مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند. این تعداد مقاله در ۲۲ نشست در طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ اسفند ارائه شد.

وزیر علوم در این نشست گفت: باوجود همه محدودیت های مالی اعتباری، عزم جدی برای دستیابی کشورمان به جایگاه واقعی خود در حوزه هوافضا وجود دارد.

بحث اقتصاد آینده جهان در گرو دانش هوافضا و اکتشافات روی سیاره ها، سیارک ها و بحث هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و ارتباط آن با هوافضا است که نشان می دهد دانش هوافضا به طورحتم در نظم نوین جهانی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به دانش هوافضا داشته اند، اظهار داشت: رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و طی یک سال و نیم گذشته دوبار شورای عالی مجازی را تشکیل دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیست و یکمین نشست بین المللی انجمن هوافضا با بیان اینکه هدف گذاری ایران ارائه خدمات تضمین شده فضایی به سایر کشورها است، تصریح کرد: به‌زودی شاهد تثبیت فناوری تزریق ماهواره به لایه لئو (مدار نزدیک زمین) و پس از آن به دنبال خدمات‌رسانی به دیگر کشورها خواهیم بود.

عیسی زارع‌پور نگاه دولت سیزدهم به صنعت هوافضا را یک نگاه راهبردی دانست و یادآور شد: اعتقاد داریم که صنعت فضایی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوافضا اقتدار آفرین و هر ماهواره بری که تست می شود یک موفقیت در مسیر پیشرفت کشور است، افزود: هر ماهواره ای که در مدار قرار گیرد اقتدار برای کشور ایجاد خواهد کرد.

مبتنی بر این نگاه راهبردی دولت، بودجه های خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده و اتفاقات خیلی خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ رخ داده و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.

برگزاری نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی

نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی هم روز چهارشنبه دهم اسفند به همت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه الفارابی قزاقستان، موسسه فلسفه، علوم سیاسی و مطالعات دینی قزاقستان، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، فرهنگستان هنر، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شبکه چهار صدا و سیما، مجمع عالی حکمت اسلامی و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.

این کنگره جهانی تا روز جمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل تالار ابونصر محمد فارابی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این کنگره پیام دادند و دبیر نخستین کنگره جهانی فارابی در مورد این کنگره اظهار داشت: ۶۲ مقاله به این کنگره ارسال شده که از این تعداد ۳۰ مقاله متعلق به فارابی‌شناسان کشورهای مختلف است، اظهار داشت: در این کنگره از چهار فارابی شناس ایرانی و غیرایرانی تقدیر می شود.

رضا ماحوزی در آیین گشایش این کنگره در موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی توضیح داد: اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به ابتکار ریاست مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی و با هدف شناسایی و بازخوانی اندیشه‌های عقلی و فلسفی یکی از حکمای بزرگ ایرانی و درواقع جهانی، حکیم ابونصر محمد فارابی ملقب به معلم ثانی که سهمی بزرگ در تأسیس فلسفه اسلامی و تغذیه فلسفه‌های یهودی و مسیحی داشته و درک بشریت از دین و معرفت را به نور عقل روشن ساخته، مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه علمی ایران و با کمک و مشارکت مراکز دانشگاهی و دانشمندان فارابی شناس خارج از کشور، نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی در اسفندماه امسال برگزار شود.

در این کنگره، علاوه‌بر افتتاحیه، در ۶ کارگروه و اختتامیه، مضامین متعددی از جمله منطق و زبان نزد فارابی، فلسفه و متافیزیک فارابی، اندیشه سیاسی فارابی، علم نزد فارابی، زیبایی، هنر و اخلاق و فارابی و جهان معاصر در سه روز بررسی خواهد شد. همچنین در اختتامیه که بعدازظهر روز جمعه دوازدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد، از چهار شخصیت فارابی شناس برجسته ایرانی و غیرایرانی به تقدیر و هدایایی تقدیم آنها می‌شود. زمان و عنوان کارگروه‌ها و حضور سخنران‌های گرامی در آن‌ها تا حد زیادی بر اساس قرابت موضوعات و امکان حضور و صحبت سخنران‌های خارجی و ایرانی تنظیم شده است.

دانشگاه سوئد عقب‌نشینی کرد

اوایل هفته جاری بود که چالش پیش‌آمده برای وحید سعادت‌طلب دانشجوی مقطع دکتری رشته شیمی مواد و محیط زیست دانشگاه استکهلم سوئد در فضای مجازی مطرح شد. این دانشجوی مقطع دکتری، پایان نامه خود را به شهیدان حاج قاسم سلیمانی، مرتضی آوینی و مرتضی مطهری تقدیم کرده است و دانشگاه سوئد به همین دلیل ابتدا از برگزاری مراسم دفاع او جلوگیری کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی این امر با وی و خانواده اش در سوئد و ایران تلفنی صحبت کرد. وی بعد از این تماس تلفنی گفت: پافشاری وحید سعادت‌طلب بر موضع به حق و منطق و عقلانیت در گفتار و رفتارش موجب شد دانشگاه سوئد از موضع ناحق خود عقب‌نشینی کند.

عبدالحسین کلانتری ضمن ابراز حمایت از این اقدام وی، واکنش دانشگاه سوئد را نسبت به تاکید برای حذف نام شهیدان قاسم سلیمانی، مرتضی مطهری و مرتضی آوینی نوعی از رفتار نژادپرستانه دانست.

وی در این مورد گفت: ایرانیان، خصوصا دانشجویان و دانشگاهیان هرکجای جهان که باشند، جزیی از وجود ما هستند و قطعا نسبت به آنها تعصب داریم و احساس وظیفه می کنیم. خصوصا نخبگان و فرهیختگانی که عناصر هویتی و میراث و ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی و ملی ایران عزیز را پاس می دارند و به آنها وفادارند.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

برترین نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد تجلیل شدند

سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم روز دوشنبه هشتم اسفند میزبان مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

این مراسم با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۱۶۰ سال پیش در ایران کاغذ اخبار به مدیریت میرزای شیرازی منتشر شد که اولین ورود کشور در عرصه رسانه بود، افزود: ارتباطات بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که انسان با انس و ارتباطات اجتماعی گره خورده و شبکه های اجتماعی بر پایه ارتباط شکل گرفته‌اند. در این راستا یکی از بهترین ابزار ارتباط، رسانه است.

وی با تأکید بر اهمیت رسانه در جامعه گفت: رسانه به قدری قدرتمند است که باعث شده عصر امروز به عنوان عصر ارتباط، عصر تکنیک، دهکده جهانی و رهبری از راه دور نامگذاری شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رسانه یک شمشیر دو لبه است، افزود: رسانه فقط نقش ابزار ندارد، بلکه نقش تربیتی نیز دارد. رسانه ها سلسله مراتب اجتماعی ایجاد می کنند. در واقع امروز بشر نسبت به رسانه منفعل است، زیرا رسانه باعث تربیت تصادفی، تضعیف عقلانیت، تأثیرگذاری از طریق القائات و انبوه سازی می شود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: ما درگیر یک جنگ بزرگ رسانه‌ای، شناختی و ترکیبی هستیم. کشور، آماج حملاتی است که شاید در کل دنیا و شاید در تاریخ ایران چنین هجمه‌ای علیه ملت و کشور به جهت بمباران نگاه‌ها، افکار و ادراک‌ها نسبت به ایران، نظام، مردم و کشور بی‌سابقه باشد.

نادری افزود: در چنین شرایطی کشور به افرادی نیاز دارد که هم دل آنها برای کشور می‌تپد، هم اعتقادات راسخی دارند و هم توانمند، متخصص و اهل قلم هستند و دستی بر آتش رسانه دارند. تولید محتوا و کار رسانه‌ای حرفه‌ای می‌تواند ما را در مقابل جبهه‌ای که زیر بار آتش آن هستیم، تقویت کند تا از این مرحله هم با خوبی و سلامت عبور کنیم.

وی کمبود روزنامه‌نگار تخصصی را یکی از مسایل و خلأهای مهم در فضای رسانه‌ای کشور دانست و خاطرنشان کرد: کمبود روزنامه‌نگار تخصصی در حوزه‌های مختلف به این معناست که پزشک اهل قلم که بتواند کار رسانه‌ای بکند، مسائل حوزه را بررسی کرده و ارائه دهد یا روزنامه‌نگار اقتصادی که کارشناس حوزه اقتصادی باشد، در عین حال در علم اقتصاد تحصیل کرده و اهل قلم هم باشد و بتواند مسایل حوزه را به زبان و بیان مطبوعاتی و رسانه‌ای منعکس و منتشر کند، کمتر داریم.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی/ گردهمایی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها

راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در گرجستان

همچنین رئیس دانشگاه تهران این هفته در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مشترک روز بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران که در تالار شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، گفت: با تصویب هیأت امنای این دانشگاه، شعبه دانشگاه تهران در کشور گرجستان راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه دانشگاه از توسعه شعب و افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی صرفاً انگیزه‌های مالی نیست، تصریح کرد: عملکرد دانشگاه تهران در زمینه جذب دانشجوی بین‌الملل نشان داده است که انگیزه کسب درآمد، اولویت چندم دانشگاه در این حوزه است. اعتقاد دارم که دیپلماسی علمی برای تبادل دانشجو و تعاملات علمی بین دانشگاه‌ها و اساتید، تضمین‌کننده شکل‌گیری تعامل پایدار بین ملل و کشورهاست و زمینه را برای توسعه مراودات اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند.

کلاس‌های دانشگاه تهران حضوری شد

دانشگاه تهران که هفته گذشته در اطلاعیه‌ای از مجازی بودن کلاس‌ها طی ۱۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه خبر داده بود روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری است.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۲/۳۷۰۶۷۴ مورخ ۹ اسفند ۱۴۰۱ و بر اساس تصمیم هیأت رئیسه دانشگاه، ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha