دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در کرمان آغاز به کار کرد

کرمان - ایرنا - دهمین کنگره ادبیات پایداری کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری، لشکری و استانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز (چهارشنبه) با پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تالار دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز میزبان جمعی از مسئولان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بود تا شاهد برگزاری یک روزه دهمین دوره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین باشد.

کنگره ادبیات پایداری حدود ۲ دهه قبل به همت جمعی از اساتید ادبیات دانشگاه شهید باهنر و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس پایه گذاری شد که حاصل آن چاپ صدها مقاله و راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ادبیات پایداری بوده است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم افتتاح این کنگره گفت: امروز ارزش های دفاع مقدس در جامعه نشر پیدا کرده و مقابل دشمنان ایستاده ایم؛ این درحالی است که ادبیات و فرهنگ پایداری باعث خوداتکایی ملت شده است.

امیر سرتیپ نبی سهرابی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس اتحاد بین دولت و ملت را داشتیم و بین این ۲ جدایی نبود؛ دولتی ها در دفاع مقدس مانند مردم زندگی می کردند، فاصله ای بین دولت و مردم عادی وجود نداشت و رمز اتحاد دولت و ملت در دفاع مقدس همین موضوع بود.

سردار سهرابی ادامه داد: اطاعت از ولی امر و رهبری در زمان امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی یکی از ارزش هایی است که در پایداری ملت ما نقش دارد و تبدیل به فرهنگ ملی پایداری شده است.

سردار سهرابی افزود: دیگر ارزشی که دفاع مقدس ما ایجاد کرده است، تربیت انسان هایی بزرگ برای ملت ایران و سایر ملل آزاده مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و شهید سلیمانی حاصل انقلاب و دفاع مقدس بود که توانسته نه تنها در حوزه ملی، بلکه در حوزه منطقه ای و بین المللی نقش مبارزه با استکبار را داشته باشد و ارزش های معنوی اسلام ناب را در دنیا و منطقه عرضه کند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلام و دفاع مقدس چنین انسان های بزرگی را تربیت کرد و امام راحل و رهبرمعظم انقلاب معلم این تربیت بودند و ادبیات پایداری ملی ما باید با تکرار و استمرار به فرهنگ ملی تبدیل شود.

سردار سهرابی ادامه داد: اعتماد به ملت و قطع امید از بیگانه نیز از واژه های ارزشمند پایداری است؛ در حالی که اواخر جنگ سیم مخابرات نداشتیم، امروز با ایستادگی روی پای خود از نداشتن سیم خاردار به بهترین پهپادها، موشک ها و سامانه های دفاع هوایی رسیده ایم.

وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حدود ۳۰ موزه در مراکز استان های کشور و چهار موزه در خوزستان و سه موزه در کرمانشاه دارد که پنج موزه نیز سوم خرداد سال آینده افتتاح می شود.

ادبیات پایداری مصادق جهاد تبیین است

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: کنگره ادبیات پایداری در واقع پیوند بین ادبیات، دفاع و جهاد است و در این کنگره سعی شده الگوهای جهاد و شهادت به جامعه معرفی شوند.

۱۶ مقاله برگزیده کنگره ادبیات پایداری شدند

احمد امیری خراسانی دبیر علمی دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور با بیان اینکه راه اندازی کنگره به اوایل دهه ۸۰ بر می گردد گفت: بیش از ۱۴۰ اثر به این کنگره ارسال که پس از داوری توسط استادان دانشگاه های مختلف ۱۶ مقاله برگزیده شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که دبیر خانه کنگره ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر باشد که کنگره هر دو سال یکبار برگزار می شود و مقالات دوره های قبلی چاپ و در اختیار علاقه مندان گذاشته شده است.

دهمین کنگره ادبیات پایداری کشور با تجلیل از مقالات برتر عصر چهارشنبه به کار خود خاتمه می دهد.

به گزارش ایرنا همچنین در حاشیه دهمین کنگره ادبیات پایداری کشور از ۱۰ کتاب حوزه ادبیات پایداری رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha