۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85044545
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: مدیران با طرح‌های اثربخش زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه در اقدامی گسترده باید مروج فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه باشیم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با تدوین طرح ها و برنامه‌های اثربخش، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار داشت: برنامه‌ها و تدابیری در راستای فراهم کردن ازدواج آسان در دستور کار قرار گرفته و ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی همسو با اهداف تعیین شده، اقدام لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد فضا و زمینه‌های لازم برای بروز و ظهور استعداد جوانان، افزود: ‌باید به جوانان میدان بدهیم و با تنگ ‌نظری‌ها راه رشد پیشرفت آنان را نبندیم.

استاندار همدان افزود: مدیران باید شنوندگان خوبی برای جوان‌ها باشند و از نصیحت، سرزنش و تنگ نظری خودداری کنند چرا که جوانان نیاز به شادی و تخلیه انرژی دارند که البته این موارد باید در چهارچوب قانون و شرع باشد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: جوانان همواره ذهنی پرسشگر و نقاد دارند و ما مسئولان باید نقدپذیری خود را در برابر جوانان بالا ببریم.

وی با انتقاد از برخی سیاه نمایی‌ها در حوزه جوانان تصریح کرد: شاید عده‌ای از جوانان به بیراهه رفته باشند ولی تعمیم دادن آن به همه جوانان بی‌انصافی است و باید در این مورد خوبی‌ها و نیمه پر لیوان را هم ببینیم.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان اجرایی انتظار دارند حداکثر توان خود را برای حل مسایل و مشکلات جوانان بکار بگیرند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که فرصتی برای دشمن ایجاد شود تا برنامه‌های خود را پیش ببرد.

پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان تسهیلات ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی ۱۱ ماه امسال از طریق بانک‌های عامل در این استان به زوج‌های جوان و متقاضی پرداخت شد.

«علی حقیقی» افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ هزار و ۴۲۲ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌اند که تاکنون به ۸۰ درصد از این تعداد وام پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ زوج جوان تسهیلات ازدواج دریافت کرده‌اند و هم اکنون ۶ هزار و ۹۹۲ زوج نیز در صف انتظار قرار دارند.

حقیقی بیان کرد: حداقل تسهیلات پرداختی برای زوج‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است که این رقم برای خانواده شهدا ۲۴۰ میلیون و جوانان زیر ۲۳ سال نیز ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به افزایش سازمان‌های مردم نهاد جوانان در سطح استان همدان گفت: سال گذشته ۱۶۶ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت داشتند که امسال این تعداد به ۱۷۶ سمن افزایش یافته است.

حقیقی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در ۱۵ حوزه مختلف فعالیت دارند و سال گذشته تنها ۲۲ ستاد ساماندهی در سطح استان برگزار شد اما از ابتدای امسال تاکنون این تعداد به ۷۵ مورد افزایش یافت.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم تنها پنج مرکز مشاوره ازدواج با مجوز وزارت ورزش و جوانان در همدان فعالیت داشتند اما امروز این تعداد به ۱۲ مرکز افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha