وزیر کشور: دستگیری افرادی در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان صحت ندارد

تهران- ایرنا- وزیر کشور با رد برخی اخبار درباره بازداشت افراد دخیل در ماجرای مسمومیت دانش آموزان، گفت: اخبار و همچنین موضوع فلج شدن دانش آموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از مدارس شهرهای کشور، گفت: درپی حوادث اخیر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان عزیز ما که موجب نگرانی مردم شده بود. جلسه کاملی با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل، دستگاه‌های امنیتی و برخی استانداران بررسی شد.

وزیر کشور اضافه کرد: حاصل جمع آن بود که اولا درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه برای فرزندان مطرح شده بود بیش از ۹۰ درصد بر اثر عوامل خارجی نبود و بر اثر استرس بود. آن دسته هم که سردرد و سرگیجه و حالت تهوع داشتند با بیمارستان منتقل شدند و در ساعات اولیه منتقل شدند و در حدود ۱۰ نفر که بیماری زمینه ای داشتند نگه داری کردند تا بعد از بررسی کامل، از بیمارستان مرخص شوند.

وحیدی افزود: تاکنون بررسی‌ها عامل خاصی را نشان نمی‌دهد. لذا تاکنون ماده قطعی خاصی عامل آن نبوده است. این که یک ماجراجویی شخصی بوده و یا عوامل خارج از مدرسه در آن دخیلی بودند در دست بررسی دستگاه‌های امنیتی است و عوامل مشخصی شناسایی نشده و کار دستگاه‌های امنیتی ادامه دارد.

رئیس شورای امنیت کشور اظهار داشت: دشمنان ما تلاش دارند کشور را دچار اختلال کنند و تلاش می‌کنند در دل دلبندان ما هراس ایجاد کنند و با روح و روان خانواده‌ها بازی کنند. در داخل هم نباید هراس‌افکنی کنند و دانش اموزان و خانواده ها را دچار استرس کنند.

وحیدی ادامه داد: وزیر آموزش و پروش و پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌ها در حال پیگیری هستند و به محض به دست آمدن اطلاعات در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی ضمن رد اخبار اخیر در خصوص بازداشت افراد دخیلی در این موضوع، گفت: خبرهای مختلفی داده می‌شود که همه کذب است. فلج شدن دانش اموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند. اگر دستگاه‌ها اطلاعاتی کشف کردند به اطلاع مردم می‌رسانیم.

موضوع مسمومیت دانش‌آموزان توسط مراجع ذیربط در حال پیگیری است

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری مشترک با وزیر کشور در ارتباط با مسمومیت برخی دانش آموزان اظهار کرد: بنا به دستور ریاست محترم جمهور در جلسه امروز هیات دولت، مرجع واحدی با همگرایی دستگاه های ذی مدخل در اتفاق رخ داده با مسئولیت وزارت کشور مشخص شد.

وی افزود: این مرجع بلافاصله با حضور همه دست اندرکاران اعم از وزارت بهداشت، استانداران و دستگاه های مربوطه در محل وزارت کشور تشکیل جلسه داد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که بخش عمده ای از این جلسه به زمینه های ایجاد جو روانی در جامعه، در میان دانش آموزان و به خصوص خانواده ها اختصاص داشت، گفت: درخواست ما این است تا رسانه ها به عنوان ارکان فرایند تربیت  که پس از کرونا، آرامش را ایجاد و جو را تلطیف کردند، اکنون نیز تلاش کنند تا بتوانیم جریان تعلیم و تربیت را آنگونه که هست پیش ببریم.

نوری ادامه داد: لازم است تا با توجه به دوران کرونا و جاماندن دانش آموزان از تعلیم و تربیت، در دوره کنونی بتوانیم این جاماندگی را جبران کنیم.

وی با بیان این که دانش آموزان کشور سرآمد هستند و با وجود توطئه های مختلف در پنج المیپاد جهانی رتبه چهارم را کسب کردند، تصریح کرد: در مقطع کنونی نیز همه تلاش می‌کنند تا همچون مقابله با کرونا که ستاد و مرجع واحدی داشت، موضوع مسمومیت دانش آموزان هم توسط عزیران مسئول، پیگیری و برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha