انتقاد استاندار تهران از نبود سامانه‌های موثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تهران - ایرنا - استاندار تهران از نبود سامانه‌های موثر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان تهران با انتقاد از نبود سامانه‌های موثر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: سنجش اثربخشی جلسات گذشته ضروری است، همچنین کنترل عملکرد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در دستور کار باشد و اگر موضوع‌محور پیش برویم قطعاً به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: طرح مسئله به کمیته‌ها و کارگاه‌های تخصصی سپرده شود تا راهکار ارائه دهند، همچنین کشفیات قاچاق موضوع عملیاتی است که باید به کارگروه ها انعکاس داده شود تا به عنوان تجربه عملیاتی، از آن در جهت ارائه راهکارها استفاده کنند.

استاندار تهران ادامه داد: استانداردسازی در برآوردها و تطبیق‌ها که باید منطبق با قانون باشد از دیگر نکات مورد توجه است تا در صورت عدم رعایت به عنوان ترک فعل قابل پیگیری باشد.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت خاطرنشان کرد: شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی نیز از موضوعات مهم است که باید مورد تذکر و بررسی قرار گیرد زیرا میل به قاچاق را افزایش می‌دهد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha