فرماندار مشهد:استفاده از پساب برای رفع مشکل کم آبی این کلانشهر ضروری است

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: برای رفع مشکل تنش آبی این کلانشهر برنامه های متفاوتی در نظر گرفته شده است و استفاده از پساب و بازچرخانی آن در صنایع و کشاورزی بسیار ضروری است.

محسن داوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس، ساخت و فعالیت تصفیه خانه آب که در برنامه سه سال آینده به بهره برداری عملیاتی خواهد رسیدتا حدودی کم آبی شهر مشهد را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: از اقدامات دیگر برای رفع بحران آب شرب مشهد،استفاده از چاه های آب اطراف شهر مشهد و انتقال آن به داخل شهر است.

فرماندار مشهد گفت: بر همین اساس چاه‌های آبی که در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارند در شرایط آماده باش به سر می‌برند تا در زمان نیاز بتوان از آنها بهره برد.

داوری افزود: یکی از اقدامات بلند مدت برای تامین آب شرب و صنعت شهرستان مشهد و برای کاهش خطرات زیست محیطی این منطقه، استفاده از انتقال آب دریای عمان است که بابه نتیجه رسیدن آن امیدواریم ، شاهد رفع مشکل کم آبی و تنش آن در شهرستان مشهد باشیم.

روستاهای اطراف مشهد مثل شهر هستند

فرماندار مشهد در پاسخ به چاره اندیشی برای رفع مشکلات روستاهای پر جمعیت اطراف این شهر گفت: این روستاها با توجه به جمعیتی که دارند در مناطق دیگر کشور به عنوان شهر محسوب می شوند و بر همین اساس، باید دهیاران قوی در این مناطق به کار گرفته شوند.

داوری افزود: از سوی دیگر نظارت شوراها و همچنین مصوبات آنها در کنار حمایت‌های نهادهای خدمت رسان، می تواند موجب کاهش مشکلات روستاهای این شهرستان شود.

وی اضافه کرد: یک ظرفیت قانونی جدید هم ایجاد شده که از سال آینده قابل استفاده است به این صورت که بودجه تکلیفی این روستاها همانند شهرها در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا شرایط خدمت رسانی به مردم بهتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha