طرح آبرسانی به ۱۲ روستا در شهرستان مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- طرح آبرسانی به ۱۲ روستا در شهرستان مشهد در آخرین روز از هفته دولت با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد روز سه‌شنبه در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد افزود: امروز طرحهای آبرسانی روستاهای اسماعیل آباد، دوست آباد و روستاهای بخش مرکزی شامل شیرحصار، عباس آباد، کمینگران، پری آباد، فتح آباد گرگها، خلق آباد، کارده، خیرآباد، کشف و نجم وارد مدار بهره برداری شد.

حسین اسماعیلیان افزود: این طرحها شامل ساخت مخازن ذخیره آب ۱۰ روستا به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب، حفر ۹ حلقه چاه، ساخت ۳۰ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۱۶ کیلومتر اصلاح شبکه با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: سال ۹۹ طرح ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اجرا شد و هم اینک در شهرستان مشهد ٢٨٠ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد است که این تعداد تا پایان سال به ٣٠٠ روستا می رسد.

او ادامه داد: تا کنون طرحهای زیادی برای آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد عملیاتی شده است و تلاش می شود طرحهای آبرسانی به روستاها تسریع شود. 

فرماندار مشهد نیز در این آیین گفت: خشکسالی مشکلات عدیده‌ای برای شهرستان مشهد ایجاد کرده است و تلاش می‌شود با تامین اعتبارات، طرحهای اضطراری تامین آب شرب اجرایی شود.

محسن داوری افزود: منابع آبی در خراسان رضوی محدود است و باید تلاش شود همین منابع موجود به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آب به عنوان سرمایه و نعمت الهی باید بهینه استفاده شود تا برای آیندگان نیز باقی بماند.

در مجموع طی هفته دولت ۵۶ طرح آب و فاضلاب در کلانشهر مشهد و روستاهای تحت پوشش این شهرستان با چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ زنی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha