معاون استاندار یزد: نقاط ضربه‌پذیر در حوزه صنایع شیمیایی شناسایی و رفع شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع شیمیایی گفت: باید نقاط ضربه‌پذیر در این حوزه شناسایی و رفع گردد و آمادگی خود را در این زمینه به حداکثر برسانیم.

به گزارش پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ "علی اکبر عزیزی" در نخستین همایش صنایع شیمیایی استان یزد با بیان اینکه بحت پدافند غیر عامل موضوعی مهم در کشور بوده که همیشه در صدر تذکرات رهبر انفلاب قرار داشته است گفت: معظم‌له در این زمینه میفرمایند هر چه در زمان صلح زحمت کشیده شود در زمان جنگ خون کمتری ریخته خواهد شد بنابراین همه ما موظفیم در زمان آرامش، خودمان را قوی کنیم و از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

وی افزود: یقین بدانید دشمن دست از دشمنی با جمهوری اسلامی برنخواهد داشت و هر چه آمادگی ما بالاتر باشد دشمنان ما در زمان بحران قطعا به اهداف خود نخواهند رسید.

معاون استاندار یزد، پدافند غیر عامل را اقدامات زمان صلح برای کاهش تلفات و خسارات در زمان بحران تعبیر کرد و ابراز داشت: با توجه به دربرگیری بالای جامعه با صنایع شیمیایی اقدامات در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است البته زمینه خرابکاری در این صنایع نیز بیشتر است و باید در این خصوص آمادگی بالایی داشته و در زمان صلح تلاش مضاعفی داشته باشیم.

جانشین پدافند غیر عامل استان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی استان برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی خبر داد و اظهار داشت: با شیوع این بیماری در کشور عراق و احتمال ورود دام الوده به کشور و استان و با توجه به خطرناک بودن این بیماری و تلفات سنگین دام ها جلسه اضطراری برگزار تدابیر لازم در دستور کار قرار گرفته و دامپزشکی استان نظارت ها را تشدید کرده و امادگی قبل از بحران به معنای پدافند غیر عامل است.

در این همایش از نظام نامه اولین پایلوت اجرایی نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی در پترو پالایش نیک یزد رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha