رویداد «جامعه‌پرداز» در سمنان بر ازدواج، جمعیت و طلاق متمرکز است   

سمنان- ایرنا- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: دومین رویداد «جامعه‌پرداز» کشور به میزبانی سمنان بر سه مساله ازدواج، جمعیت و طلاق، متمرکز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مهرزاد روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: رویداد «جامعه پرداز» با هدف فعالیت و نقش آفرینی کنشگران در حوزه خانواده، زن و جمعیت امروز در سمنان، به عنوان دومین استان کشور، آغاز به کار کرد و به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه رویداد «جامعه پرداز» در سمنان پس از یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه های خانواده، زن و جمعیت در قالب ۳۰ مجموعه و فرد فعال استان سمنان در این عرصه ها شرکت دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اهداف و برنامه های این همایش، از شناسایی ۵۹۲ مجموعه و فرد فعال در عرصه های مختلف پس از انجام سه ماه کار در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۷ مجموعه در این حوزه فعالتر بودند و در مجموع ۱۲۳ مجموعه و ۱۴ فرد فعال مورد شناسایی قرار گرفت که ۳۰ مجموعه برای حضور به این رویداد استانی دعوت شدند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این رویداد فراخوانی منتشر شده بود که متقاضیان و مجموعه ها به عنوان عرصه ای برای فعالان مردمی حوزه خانواده، جمعیت و کاهش طلاق در استان سمنان تا ۱۱ بهمن فرصت ثبت نام داشتند.
وی، گسترش آشنایی و تعامل مجموعه ها با یکدیگر، طراحی عملیات استانی بر اساس نظام مسائل استان، هم افزایی مجموعه های مردمی و معرفی محصولات و تولیدات مجموعه های مردمی را از جمله محورهای این فراخوان برشمرد و گفت: این مجموعه ها در نشست های ۲ روزه این رویداد فعالیت های خود را در این حوزه ها ارائه می کنند.

مهرزاد افزود: شناخت از ظرفیت ها و تولیدات سایر مجموعه، استفاده از مربیان مسئله محور برای طراحی عملیات مسئله محور، ارائه تسهیلات برای طرح های مشترک منتخب رویداد، معرفی دستاوردها و تولیدات مجموعه های مخاطب در رویداد و معرفی مجموعه و تولیدات مجموعه در رسانه ملی، استانی و شبکه های اجتماعی از اهداف و مزایای شرکت در این رویداد است.

وی بیان کرد که در این رویداد مجموعه‌هایی شامل مراکز مشاوره، مؤسسات خانواده محور، مساجد و هیات های فعال در حوزه اجتماعی و خانواده، مؤسسه های خیریه خانواده محور، مراکز و کنشگران خاص واسطه‌گری امر ازدواج، استادان برجسته و بنام حوزه خانواده، مبلغان و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی پژوهشی و اندیشکده‌ای و گروه‌های جهادی فعالیت با موضوع‌های خانواده محور حضور دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز و مؤسسه ها ۶۷ محصول یا خدمت معین و هدفمند در حوزه خانواده را در رویداد جامعه‌پرداز ارائه می‌دهند و بر اساس این رویکرد، مجموعه‌های حاضر می‌توانند با یکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری یا قراردادهای کاری امضاء کنند، گفت: سه بخش تخصصی با موضوعات ازدواج، جمعیت و طلاق در حاشیه این رویداد برگزار می شود و این پنل‌های تخصصی با حضور مسئولان استانی، جامعه علمی و نخبگان میدانی در حاشیه این رویداد برگزار می شود و هر یک از این بخش ها به یک سند واحد و منسجم از وضعیت استان سمنان در خصوص موضوعات مهم ازدواج، جمعیت و طلاق خواهد رسید.

مهرزاد ابراز داشت: حاضران در این رویداد شامل مجموعه‌های فعال در بخش تأمین جهیزیه، مجموعه‌های فعال در امر همسان‌گزینی همسریابی، مجموعه‌های فعال در امر مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، مجموعه‌های با موضوع ازدواج آسان و ارائه خدمات ابن حوزه و همچنین مجموعه‌های فعال در بخش فعالیت‌های جمعیت‌محور و افزایش جمعیت به‌صورت غیرانتفاعی و مردمی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هدف در رویداد جامعه پرداز شناسایی دقیق و عمیق از تشکل‌های فعال در امر خانواده است تصریح کرد: هدف دیگر این رویداد، معارفه، شناساندن و اتصال مجموعه‌های فعال حوزه خانواده در استان به‌منظور هم‌افزایی فعالیت‌های این مجموعه‌ها است؛ چراکه پدیده خانواده به‌قدری پیچیده و چندبعدی است که موضوعات مختلفی را در بر دارد و به دنبال این هستیم که در عرصه‌های مختلف مرتبط با خانواده بتوانیم این مجموعه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha