۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85045487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴ زندانی در خراسان جنوبی چشم انتظار کمک خیرین هستند

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۴ نفر زندانی بابت جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که آزادی آنان نیازمند کمک مردم و خیرین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد روز پنجشنبه در حاشیه دوازدهمین نشست هیات امنای ستاد دیه استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر بابت مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر زندانی دیه بوده و بدهی آنان حدود هفت میلیارد تومان است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه پایان سال است از طرفی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم با جشن گلریزان که برگزار خواهد شد و کمک‌های مردم و خیرین زمینه آزادی این ۵۴ نفر نیز فراهم شود تا به آغوش خانواده خود بازگردند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۷ پرونده نیز در جلسه امروز بررسی شد که تا پایان سال منجر به آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان می‌شود.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن بهار طبیعت و بهار دل‌ها که ماه مبارک رمضان و ماه رحمت و مهربانی است خانواده‌ها، همسران و فرزندان زیادی چشم به راه هستند تا سرپرست خانواده به خانه بازگردد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد اظهار داشت: از طرفی زندانیانی هستند که به دلیل یکسری مشکلات اقتصادی و نوسانات، دچار مشکل و ناخواسته گرفتار حبس شدند و بیشتر اقدامات ستاد دیه نیز در خصوص آزادی محکومان مالی و محکومانی است که بابت جرایم غیرعمد در زندان هستند.

وی افزود: سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان توانستیم از کمک مردم و خیرین استفاده کنیم و تعداد قابل توجهی زندانی را آزاد کنیم، امسال هم با توجه به تقارن دو عید نوروز و عید رمضان امیدواریم خیرین و مردم مهربان و دلسوز استان پای کار بیایند و به ما کمک کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر مردم پنج یا ۶ میلیارد تومان کمک کنند، ما می‌توانیم ۲ برابر آن را از مرکز کشور کمک بگیریم و با این اعداد و ارقام افراد زیادی را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

وی افزود: امیدواریم مردم خوب استان همت کنند و با مشارکت فعال آنان در جشن‌های گلریزان که اوایل سال آینده در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار می‌شود، بتوانیم در زمینه آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان موفق عمل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha