۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85045385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی فراهم شد

بیرجند - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین، ستاد دیه و جلب رضایت شاکی فراهم شده است که تا پایان امسال از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا حسین‌پور روز پنجشنبه در حاشیه دوازدهمین نشست هیات امنای ستاد دیه استان که به ریاست رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ۱۷ پرونده در این جلسه بررسی شد که تا پایان سال منجر به آزادی ۱۷ زندانی از زندان‌های استان می‌شود.

وی گفت: بدهی این زندانیان حدود ۳۲۲ میلیارد ریال بوده که مانده آن بعد از رضایت شاکی و اعساری که داده شد، ۱۹ میلیارد ریال است که این مبلغ از طریق ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تامین شده و مبلغ دیگری از طریق تسهیلات پیگیری می‌شود تا بتوانیم تا پایان سال جاری زمینه آزادی این ۱۷ نفر را فراهم کنیم و به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ نفر زندانی مهریه و چهار نفر جرایم مالی داشتند همچنین یک نفر که برای نفقه اندک در زندان بود، با استفاده از اختیارات رئیس هیات امنای ستاد دیه و رئیس کل دادگستری استان نسبت به آزادی وی اقدام شد که روز گذشته به خانه خود بازگشت.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۴ نفر زندانی بابت جرایم غیرعمد با بدهی حدود هفت میلیارد تومان در زندان‌های استان به سر می‌برند افزود: از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر زندانی دیه است.

حسین‌پور گفت: امیدواریم با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان همچنین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که برای فروردین سال آینده در برنامه داریم، مردم و خیرین زمینه آزادی این ۵۴ نفر را برای عید فطر فراهم کنند تا به آغوش خانواده خود بازگردند.

وی افزود: ستاد دیه استان برای مهریه هیچ گونه وجه بلاعوض پرداخت نمی‌کند و حتما باید از طریق تسهیلات این کار انجام شود فقط برای بدهکاران مالی که پرونده آنها در چند مرحله بررسی می‌شود، کمک بلاعوض از محل کمک‌های خیرین و ستاد دیه کشور پرداخت می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی ورودی زندانی جرایم مالی همواره وجود دارد و ممکن است افرادی افزوده شوند لذا به این نتیجه برسیم که افرادی بی‌گناه بوده و بدهی کمی دارند، تلاش می‌کنیم ماندگاری آنان در زندان کم شود.

وی اظهار داشت: برای برخی محکومان بعد از بررسی‌های لازم اعسار تشخیص داده می‌شود و یکسری از محکومان نیز باید آورده داشته باشند همچنین یکی از بزرگترین خیرین در زمینه آزادی زندانیان، شکات هستند که باید از آنان قدردانی کرد.

حسین‌پور افزود: سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان رضایت شاکی گرفتیم که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با کمک مردم و خیرین برای خانواده‌هایی که چشم انتظار آزادی سرپرست یا عضو خانواده هستند، این امکان را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha