۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۱۱
کد خبر: 85045658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیراز در آستانه نوروز + فیلم

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۱۱
کد خبر: 85045658
شیراز در آستانه نوروز + فیلم

شیراز - ایرنا- شمار قابل توجهی از شهروندان شیراز با وجود فاصله زمانی تا نوروز و آغاز سال ۱۴۰۲ در مراکز خرید با شور و حال خاصی به خرید ملزومات عید مشغول هستند.

خرید ماهی گلی و ملزومات سفره هفت سین ، خرید میوه و گوشت و سایر مایحتاج رونقی به بازار شیراز داده است.

بازار گرم خرید و فروش هر ساله پیش از ایام نوروز در شیراز رونق می‌گیرد، فرقی هم نمی‌کند صنف مورد نظر در زمینه پوشاک باشد یا سبدهای میوه؛ هر چند مردم از مسئولان انتظار نظارت دقیق‌تر و بیشتر دارند.

با توجه به فرا رسیدن ماه اسفند، سال جدید نوروز ۱۴۰۲ و افزایش تقاضای مردم برای خرید مواد غذایی انتظار می‌رود که اقلام کالاهای اساسی خانوارها از جمله برنج، روغن، میوه و گوشت کمبود و یا افزایش قیمت نداشته باشد.

اسفند که از راه می رسد، مردم متفاوتتر از سایر ماه ها به تلاطم و جنب و جوش می افتند و خود را به هر طریق ممکن برای فرارسیدن سال نو و تعویض فصل زمستان و سرما به بهار و هوای مطبوعش مهیا می کنند.دروازه کازرون شیراز از جمله مراکز خرید است که شاهد جنب و جوش و خرید شهروندان است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: طرح بازرسی و نظارت بر بازار که همزمان با سراسر کشور از ۱۲ بهمن ماه در شیراز آغاز شده تا پایان ماه مبارک رمضان (پایان فروردین ۱۴۰۲) ادامه خواهد داشت.

علیرضا رعنایی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف تامین آرامش و ثبات نسبی بازار با توجه به قرار داشتن در آستانه آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این طرح نظارتی، نظارت ها به شکل خود نظارتی توسط خود اصناف، در قالب گشت های مشترک دستگاه های متولی و همچنین گشت بازرسی اتاق اصناف مرکز استان با تمرکز بر کالاهای پرمصرف ایام از جمله خشکبار، شیرینی، میوه و تره بار، پوشاک، کیف و کفش و مواد پروتئینی و برخی فعالیت های خدماتی مانند خشکشویی ها و قالی شویی ها انجام خواهد شد.

او اظهار داشت: در این طرح بازرسان اتاق اصناف و ناظران افتخاری که دوره‌های آموزشی و توجیهی را گذرانده‌اند در کنار بازرسان صنفی و گشت های مشترک، بر فعالیت تمامی صنوف نظارت خواهند داشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha