تصویب ۸۲ مصوبه عمرانی با اعتبار ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در بوشهر

استان ها - ایرنا - رییس جمهور کشورمان که از روز گذشته یازدهم اسفند در دور دوم سفرهای استانی خود به استان بوشهر سفر کرده بود با تصویب ۸۲ مصوبه عمرانی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و پیشرفت این استان، شامگاه جمعه این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش گروه استان ها، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر دو روزه خود به بوشهر، طرح هایی شامل افتتاح آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین ۴ طرح برق‌رسانی شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق است را مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار داد.

رئیسی در آیین بهره برداری از این طرح ها با تاکید بر اینکه دولت به عنوان یکی از برنامه‌های جدی به دنبال کاهش مشکلات و تنش‌های آب و برق در کشور است، گفت: ضمیمه کردن دانش به توانایی ها سبب شده که کشور در مسیر تحول و پیشرفت قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سفر قبل همواره این سئوال بود که چرا مردم بوشهر در کنار دریا باید تشنه باشند و آب شرب به سختی به دست آنها برسد در حالی که خداوند این امکان را قرار داده که نیاز آب شرب و صنعت از آب دریا تامین شود، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی است که احساس می‌کنم خواسته مردم بوشهر در زمینه تامین آب اجابت می‌شود.

رئیس جمهور همچنین در اجتماع مردم شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر به مسئله‌سازی دشمنان در مسمومیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دشمن با ترفند و راه‌اندازی مسئله مسمومیت دانش‌آموزان، به دنبال ناامیدسازی مردم است که دستورات ویژه به وزاری کشور و اطلاعات برای شناسایی و برخورد با عوامل آن داده شده است.

دشمن با ترفند و راه‌اندازی مسئله مسمومیت دانش‌آموزان، بدنبال ناامیدکردن مردم است که دستورات ویژه به وزاری کشور و اطلاعات برای شناسایی و برخورد با عوامل آن داده شده است

آیت الله رئیسی اظهار کرد: دشمن با ایجاد ناامنی در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد آشوب در کشور است که تاکنون با حضور و مقابله مردم نقش بر آب شده است و می‌خواهد در مدارس ایجاد دلهره و با ناامنی و فضای ترس و ناامیدی در حوزه‌های مختلف ایجاد آشوب کند.

وی همچنین در نماز جمعه شهرستان برازجان گفت: دشمنان در تلاش هستند با اغتشاشات خیابانی، اختلال در بازار ارز و امروز با ایجاد فتنه در مدارس و نگران کردن خانواده‌ها در کشور توطئه می‌کنند، اما پیام استقبال گرم مردم بوشهر از دولت خدمتگزار آن است که دولتمردان به هیچ وجه نباید گرفتار حاشیه شوند.

رئیس جمهور در این سفر دو روزه با شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر تاکید کرد: مدیران برای ارائه خدمات صادقانه به مردم نگاه تحولی داشته باشند.

رئیسی اظهار کرد: مردم انتظارات به حقی از این دولت دارند و ضروری است مدیران به خواست های مردم توجه کنند و اخلاص ، عزم ، اراده و تلاش خستگی ناپذیر حاج قاسم الگوی مناسبی برای ما مدیران در گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت به جامعه است.

وی یادآورشد: رمز موفقیت همه ما مدیران در توجه و توکل به خدا و توصل به صاحب الزمان است چرا که این مهم باعث می شود تا بسیاری از موانع از پیش روی ما مسوولان برداشته شود.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌ و برق، ۲ قطعه کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

همچنین امروز با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی از ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد.

جزئیات افتتاح و اجرای طرح هایی که طی دو روز سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است در گزارشی با عنوان در روز دوم سفر رییس جمهور به بوشهر چه گذشت؟ قابل مشاهده است.

امروز همچنین ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است، افتتاح و سدهای "باغان" و "اخند" با مجموع سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آبگیری شد.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌ و برق، ۲ قطعه کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این ۲ طرح گفت: اولویت این وزارت تکمیل کرویدورهای اصلی کشور است چرا که هرچه این شبکه و خط ریلی کشور زودتر تکمیل شود، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های کلان اقتصادی امکان‌پذیرتر می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس این رویکرد تلاش شده تا سرمایه‌ها بر تکمیل کریورهای اصلی کشور که انتفاع اقتصادی بیشتری برای کشور دارد متمرکز شود و با تکمیل و قرار گرفتن صنایع در این کریدورها، امکان جذب سرمایه‌گذار بهتر فراهم می‌شود.

بذرپاش با اشاره به کریدور یک هزار و ۸۰۰ کیلومتری نوار ساحلی جنوب کشور، گفت: قطعه بزرگراهی این کریدور در استان بوشهر باید تا سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی در آیین افتتاح بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز تاکید کرد: با هدف رونق گردشگری دریایی باید با توسعه تعاملات بین المللی ظرفیت بنادر جنوبی کشور و بویژه بوشهر بیش از پیش در ترددهای دریایی بکارگیری شود.

بذرپاش همچنین در آیین افتتاح و اجرایی شدن طرح‌های بندری شهرستان گناوه نیز یادآورشد: زنجیره حمل و نقلی باید به صورت ترکیبی کامل شود و باتوجه به اینکه کرودور نوار ساحلی جنوبی درحال تکمیل شدن است، باید زمینه گردشگری داخلی میان بنادر این منطقه نیز فعال شود.

وی همچنین در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط ریلی بوشهر به شیراز در پروژه‌های تهاتری این وزارتخانه لحاظ شده و پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اتصال این استان به شبکه ریلی کشور را پروژه‌ای راهبردی دانست که فرآیند تحویل چهار قطعه از آن به پیمانکار در حال انجام است.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌ و برق، ۲ قطعه کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

همراهان رئیس جمهور شامل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، دفاع، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش نیز در دومین روز این سفر پرتلاش بودند.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌شیرین‌کن، ۲ قطعه بزرگ کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از کاروانسرای تاریخی دالکی بوشهر بر مرمت این بنای تاریخی تاکید کرد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کند، گفت: استفاده از آب‌های غیر متعارف مانند آب دریا به عنوان سیاست جدید وزارت نیرو برای رفع نیازآبی کشور است.

وی اظهار کرد: دولت برای مدیریت منابع آب در دو بخش توسعه زیرساخت های صنعتی مختلف در حوزه آبریز کشور و متنوع سازی منابع برنامه وسیعی در دستور کار دارد.

محرابیان همچنین در آیین افتتاح طرح‌های برق استان بوشهر اظهار کرد: تابستان امسال در حالی در کشور سپری شد که به نسبت سنوات گذشته، شاهد کمترین میزان ناترازی برق و خاموشی‌ها بودیم.

آغاز عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی کشور، آغاز به کار کارخانه خوراک آبزیان و حوضچه های پرورش میگو در بخش دلوار شهرستان تنگستان ، کاشت ۲ اصله نهال در آستانه هفته منابع طبیعی، آغاز عملیات اجرایی مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و غذای زنده آبزیان جهاد دانشگاهی استان بوشهر با مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، بخش دیگری از برنامه های وزرا در این سفر دو روزه بود.

افتتاح یازده واحد مسکونی سازمانی گمرک بندر دیر با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، افتتاح زمین و مجموعه ورزشی شهر آباد در شهرستان تنگستان، از دیگر برنامه های وزرا در دومین روز سفر به استان بوشهر بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به ساماندهی انبارهای اموال تملیکی گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۸ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی بوشهر مربوط به سالهای گذشته تعیین تکلیف شده است.

احسان خاندوزی اظهار داشت: تعیین تکلیف و واگذاری‌های کالاهای اموال تملیکی به صورت شفاف مبتنی بر مزایده و حراج الکترونیک برای اولین بار بعنوان یک رکورد بی سابقه به شمار می‌رود.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌ و برق، ۲ قطعه کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در بازدید از بندر شیرینو شهرستان کنگان از نگاه ویژه دولت به تامین معیشت ساحل نشینان خبر داد و گفت: رفع مشکلات و تامین نیازهای صیادان ضروری است و رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف کشور با جدیت دنبال می‌شود و همه ظرفیت‌ها در این زمینه به‌کارگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: ساحل‌نشینان نقشی مهم را در عرصه اقتصادی بر عهده دارند و باید تلاش کنیم که ضمن رفع مشکلات، زمینه برای فعالیت‌های متنوع آنان فراهم شود.

بازدید از تاسیسات بندری و دریایی استان بوشهر، سفر به شهرستان دیلم و بازدید از طرح نیروگاه ۲۵ مگاواتی مقیاس کوچک در دیلم از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور به بوشهر بود.

وحیدی همچنین در حاشیه بازدید از بندر بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: صنایع دریایی در بوشهر پیشرفت خوبی داشته و چنین ظرفیتی می‌تواند یکی از مکان‌ها برای تعمیر بخش قابل توجهی از کشتی‌های حوزه خلیج فارس باشد.

وی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور موضوعی بسیار مهم است که در سیاست‌های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده و اکنون سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور درحال تدوین است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم روز پرکاری را در بوشهر پشت سر گذاشت به گونه ای که با حضور وی پروژه واحد بخش‌های ویژه خیرساز بیمارستان بقیه‌الله الاعظم (عج) شهرستان دیلم به بهره‌برداری رسید.

در ادامه برنامه های وزرای دولت سیزدهم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از دولت به شهرستان جم رفت و با حضور وی عملیات اجرایی طرح ملی خودکفایی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آغاز و مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان جم افتتاح شد.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در سفر دور دوم رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر با حضور در منزل شهید محمد نجفی با خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کرد.

 افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب‌شیرین‌کن، ۲ قطعه بزرگ کریدوری جنوب و آبگیری ۲ سد در بوشهر

مهمترین برنامه سفر رئیس جمهور در اولین روز شامل افتتاح مخازن نه‌گانه فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۴ هزار مترمکعب فرآورده‌های پتروشیمیایی و سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال ، افتتاح فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی، دومین واحد پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی، بهره برداری از واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه ، افتتاح مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن، در مجموع به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار بود.

در روز دوم این سفر، ۱۵ طرح برق و آب، ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی و ۲ پروژه بزرگراهی استان بوشهر با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

پس از آن رئیس جمهور برای دیدار با مردم شهرستان دشتی به خورموج مرکز این شهرستان سفر و در میان اجتماع پرشوری مردم این شهر سخنرانی کرد، پس از آن به شهرستان دشتستان رفت و در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان شرکت کرد.

رئیس جمهور عصر دومین روز سفر استانی خود در شورای برنامه ریزی استان بوشهر حضور یافت و در واپستین برنامه در نشستی رسانه‌ای پاسخگوی خبرنگاران بوشهری بود.

رئیسی دقایقی پیش بوشهر را به مقصد تهران ترک کرد تا همانگونه که معاون اجرای رئیس جمهوری گفته این سفر ۲ روزه با تصویب ۸۲ مصوبه عمرانی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به پایان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha