۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85046168
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طهرانچی :شیخ صدوق از عالمان پرفروغ سپهر فقه و حدیث است

شهر ری - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرحوم شیخ صدوق از عالمان اثر بخش در عرصه حدیث و فقه و نمونه سترگی از معرفت و دانش  پژوهی است که بر سپهر اندیشه ناب اسلامی و شیعی  خوش می درخشد.

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد مهدی طهرانچی روز جمعه در حاشیه حضور در آستان شیخ صدوق افزود : خدمات این عالم و محدث بزرگ به دین و مذهب ستودنی است و جای آن دارد که نسل جوان و فرهیخته ما ضمن آشنایی با مجاهدت و سخت کوشی و توکل این نوع شخصیتها در زندگی خود از سیره و روش چنین انسانهای عالم و متعبد بهره مندشوند.

وی ادامه داد: از جمله رسالتهای مراکز علمی و آموزشی در کنار پرداختن به وظایف ذاتی و ماموریت های اصلی این است که با احصا و روزآمدکردن مصداق‌ها و معیارهای الگوهای دینی و معرفی آنان به زبان روز ، جوانان را با ناب‌ترین نمونه‌ها و اسوه‌ها آشنا کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به جایگاه علمی شیخ صدوق و ظرفیت و قابلیت های این مجموعه فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: علاوه بر شیخ المحدثین که خود از بزرگان حدیث محسوب می شود و به واسطه دعای حضرت ولی عصر(عج) در خدمت به دین نشو و نمو یافته است ،وجودمزار شخصیت های بارز و برجسته مذهبی، فرهنگی و ملی نظیر جهان پهلوان تختی،علامه دهخدا، مرحوم شیخ رجبعلی خیاط، موذن زاده اردبیلی، بهزاد،عباس یمینی شریف،علی اکیر غفاری، میرزا ابوالحسن جلوه و شماری از شهدای شاخص دوران مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی بستر مناسبی برای تعامل مراکز دانشگاهی و علمی بمنظور برگزاری تورهای بازدید علمی و زیارتی اساتید و دانشجویان از این آستان فراهم آورده است.

طهرانچی با ابراز خرسندی از برنامه های قرانی و فرهنگی اظهار امیدواری کرد از ظرفیت و امکانات مناسب آستان شیخ صدوق در مسیر رشد و تعالی فرهنگ دینی و بصیرت افزایی برای پویایی و بالندگی متدینین و همه آحاد مردم بیش از پیش استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha