۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85228927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شصت و دومین سالگرد رحلت شیخ رجبعلی خیاط برگزار شد+فیلم  

شهرری- ایرنا- به مناسبت شصت و دومین سالگرد ملکوتی عارف عالی‌قدر شیخ رجبعلی نکوگویان (رجبعلی خیاط) مراسم یادبودی در ابن بابویه شهرری برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا , همزمان با سالروز رحلت رسول الله (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) شصت و دومین سالگرد رحلت ملکوتی عارف بزرگ عالی قدر شیخ رجب علی نکوگویان (خیاط) با حضور عاشقان و دوستداران این عالم شامگاه پنجشنبه در ابن بابویه شهرری برگزار شد.

در این مراسم شاعران و مداحان در مدح رسول خدا(ص) و امام حسن (ع) به شعر و مرثیه خوانی پرداختند و حضار در غم رحلت پیامبر اعظم و امام دوم شیعیان اشک ماتم ریختند و یاد خاطره عارف شیخ رجبعلی خیاط راگرامی داشتند و به بیان خصوصیات اخلاقی و کرامات این عارف وارسته پرداختند.

در حاشیه این مراسم فرزند شیخ رجبعلی نکوگویان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اوصاف نیک پدر را برای مردم و عاشق و طالبان راه سعادت بازگو کرد به اوصاف و کرامات نیک پدر پرداخت.

عبد صالح خدا « رجبعلی نکوگویان » مشهور به « جناب شیخ » و « شیخ رجبعلی خیاط » در سال ۱۲۶۲ هجری شمسی، در شهر تهران دیده به جهان گشود. پدرش « مشهدی باقر » یک کارگر ساده بود. هنگامی که رجبعلی ۱۲ ساله شد پدرش از دنیا رفت و رجبعلی را که از خواهر و برادر تنی بی بهره بود، تنها گذاشت.

شصت و دومین سالگرد رحلت ملکوتی شیخ رجبعلی نکوگویان خیاط برگزار شد+فیلم  

وفات شیخ رجب علی خیاط
سرانجام در روز بیست و دوم شهریور ماه سال ۱۳۴۰ هجری شمسی سیمرغ وجود پربرکت شیخ پس از عمری خودسازی و سازندگی از این جهان پر کشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha