«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌های «دَه بر دَه»، «پیش از ورود»، «عکس‌های مضحکه»، «وضعیت» و «خیال خوشی» روزهای پایانی سال در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، نمایشگاه آثار یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران ۱۳ اسفند۱۴۰۱ در موسسه فرهنگی هنری صبا-فرهنگستان هنر افتتاح شد و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه‌های ممیز، خیال و آیینه این موسسه میزبان علاقه‌مندان است.

یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه‌ها و جامعه هنری به‌ منظور توسعه و اعتلای جایگاه نگارگری در ایران معاصر، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای رشد و شکوفایی نگارگری متناسب با حفظ و تداوم اصول بنیادین این هنر و حمایت از هنرمندان مستعد این عرصه، در گرایش‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و طراحی نگارگری در سه بخش مسابقه (رقابتی)، مدعوین و مقالات علمی برگزار می‌شود.

در این دوره، ۲۲۱ اثر از ۱۵۲ هنرمند؛ در گرایش تذهیب، ۷۷ اثر از ۵۵ هنرمند، در گرایش طراحی نگارگری ۲۳ اثر از ۱۲ هنرمند، در گرایش گل و مرغ ۶۳ اثر از ۴۳ هنرمند و در گرایش نگارگری، ۵۸ اثر از ۴۰ هنرمند به نمایش گذاشته شده است، همچنین ۳۱ اثر از هنرمندان مدعو در نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران ارایه شده است.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«آشنای مبهم» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی لیلا خورشیددوست با عنوان «آشنای مبهم» به همراه منظومه شعر امین حدادی، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار میزبان علاقه‌مندان است.

«دَه بر دَه»، ‌«پیکسل پاپ» و «۱+۱+۱+۱ میلیون» در ثالث

نمایشگاه گروهی «دَه بر دَه» با آثار هنرمندان؛ علیرضا آدم‌بکان، سعید امکانی، علیرضا پویا، حسین تمجید، عیسی جباری، رامین حفیظی، امیر سقراطی، هیرو شیخ‌الاسلامی، نجوا عرفانی و سعید نودهی، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در گالری ثالث برپاست.

نمایشگاه دیجیتال آرت‌های وحید بهرامی با عنوان «پیکسل پاپ» ۱۹ اسفند ساعت ۱۶ در گالری ثالث افتتاح می‌شود و تا ۲۹ اسفند در این گالری برپاست. این نمایشگاه‌ها در تاریخ‌های اعلام شده هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ میزبان علاقه‌مندان هستند. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

همچنین گالری ثالث به رسم سال های گذشته، از ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فرودین ۱۴۰۲ میزبان نمایشگاه گروهی «وان+وان+وان+وان میلیون» است. نهمین دوره‌ نمایش وان میلیون با احتساب تورم به صورت آنلاین به نشانی http://arthl.ir/i۶۱۶ نمایش داده می‌شود.

«پیش از ورود» در باگالری

نمایشگاه گروهی نقاشی «پیش از ورود» با نمایش‌گردانی نرگس سلیمان‌زاده، ۱۹ تا ۲۶ اسفند روزهای هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در باگالری به نشانی بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

آثار نصرت اله مسلمیان، رضا بابک، واهیک هارتونیان، علیرضا آدمبکان، زروان روحبخشان، پارسوا مهتاش، فرحناز اولیایی، نگین تهرانیپور، روحا دباغیان، شهره دمستانی، سیریل آن سینای، الیانا شمس لنگرودی، نیلوفر صرافی، گلناز صفاوردی، ثمینه عامل سیاح، سحر علیزاده، جاوید عندلیب، مهدیه محمودی، سپیده نزیری و گیلدا هاشم زاده در «پیش از ورود» به نمایش گذاشته شده است.

«عکس‌های مضحکه» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌های طنز و مضحکه دوران قاجار برای نخستین بار در ایران و مطالعات پژوهشی تاریخ عکاسی ایران، در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها عمدتا مربوط به دوران ناصری و مظفری است و تعدادی از عکاسان برجسته تاریخ عکاسی ایران آن‌ها را پدید آورده‌اند.

نمایشگاه «عکس‌های مضحکه» به انتخاب محمدرضا طهماسب‌پور پژوهشگر و محقق حوزه تاریخ عکاسی ایران و کیانوش معتقدی پژوهشگر و مترجم حوزه تاریخ هنر قاجار تدارک و گردآوری شده و ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در موزه عکسخانه شهر افتتاح شد و تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در این موزه به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز دایر است.

در بخشی از متن بیانیه نمایشگاه چنین آمده است: «آنچه داستان عکاسی در ایران عصر قاجار را مهم می‌کند، تجربه‌گرایی عکاسان و شکل‌گیری گونه (ژانر)های تازه‌ای بود که در طبقه‌بندی فرم‌شناسانه تاریخ عکاسی جهان قابل مطالعه و تجزیه و تحلیل است. یکی از این ژانرهای نو، عکاسی طنز و مضحکه بود که در بیشتر موارد توسط عکاسان درباری و در فضاهایی همچون کاخ گلستان و دیگر باغ‌ها و خانه‌های اشراف و اعیان انجام شده است.

در همین راستا و با نگاهی به مجموعه عکس‌های باقیمانده از میانه‌ عصر ناصری(حدود ۱۵۰ سال پیش) می‌توان آرام آرام شکل‌گیری جریان‌های نو در عرصه‌ عکاسی ژانر را مشاهده کرد.

در این میان سهم عکاسانی همچون آقارضا عکاس‌باشی، حسینعلی عکاس، میرزا احمد عکاس‌باشی و میرزا ابراهیم عکاس‌باشی در فاصله دو دوره ناصری و مظفری، در ثبت و ضبط عکس‌هایی با مضامین طنز و مضحکه بیش از دیگران قابل بررسی است و تلاش‌های ایشان را می‌توان سرآغاز سبکی نو در زمینه‌ عکاسی در دوره‌ قاجار به شمار آورد.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

نمایشگاه پیشِ رو، بخشی از پروژه‌ پژوهشی‌ای است که می‌کوشد تا سبک‌ها و بخش‌های کمتر شناخته‌شده‌ عکاسی ایران در دوران قاجار را معرفی و مطالعه کند. مجموعه عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه، با تمرکز بر نمونه عکس‌های طنز با محوریت انسان (عکاسی پرتره) گزینش شده و در میان این تصاویر؛ می‌توان اندیشه و سلیقه‌ عکاسان خوش ذوقی را دید که به دور از رسمِ معمول و عُرف جامعه، به آفرینش و ثبت لحظاتی فراواقعی و غیرمتعارف از زندگی روزمره‌شان پرداخته‌اند و مسیری تازه را در کار با دوربین و رسانه عکس، پیشِ ‌روی مخاطب می‌گذارند.

هرچند نباید فراموش کرد که این تصاویر در زمانه‌ای ثبت شده‌اند که ژانر عکاسی طنز نه فقط در ایران بلکه در سطح بین‌المللی نیز مسیری تازه و ناشناخته بود و از این نظر، دستاورد کار آنان همچنان تا امروز درخور ستایش است.»

«آینه در آینه ۲»

نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» با آثار از زنده یاد قربان خلیلی با موضوع «تهران ۵۷ و وقایع مربوط به انقلاب اسلامی» از ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

آثار نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» سال ۱۳۸۳ توسط مجتبی کوچکی یافت شده و در همان سال در گالری خانه عکاسان ایران برای نخستین بار با عنوان «تپش سبز» به نمایش گذاشته شده و نسخه‌ای از آن به گنجینه خانه عکاسان ایران سپرده شده است.

اکنون پس از حدود ۲۰ سال از معرفی این هنرمند، مجددا این آثار در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است. در این رویداد هنری ۴۸ اثر از آثار مرحوم خلیلی در اندازه‌های بزرگ در کنار یک نسخه از اصل آن به نمایش گذاشته شده است.

«مشق تولی» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه خوشنویسی «مشق تولی» با نمایش ۶۰ اثر از استادانی همچون غلامحسین امیرخانی، امیراحمد فلسفی، آیت الله سیدمرتضی نجومی، جهانگیر نظام العلما، ابوالحسن محصص مستشاری، علی شیرازی، اباصلت صادقی، علی مقارن عسگری، احمد عبدالرضایی، حمید ساسانی، مهدی فلاح و جواد بختیاری، از ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۱۸ غیر از روزهای تعطیل در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان حضرت ولیعصر(عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ دایر است.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی منتخب گنجینه موزه با موضوع حضرت علی(ع) (القاب، صفات، احادیث و ...) است.

«وضعیت» در گالری عالی

نمایشگاه پوسترهای ابوالفضل خسروی با عنوان «وضعیت» ۱۴ تا ۲۸ اسفند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برپاست. این نمایشگاه شامل ۴۰ پوستر از آثار خسروی است که با موضوع فضای انسانی و حیات امروزی بشر تولید شده‌اند.

«خیال خوشی»

نمایش گروهی «خیال خوشی» با آثار هنرمندان؛ شباهنگ طیاری، ذبیح‌الله محمدی، علی انصاری، هایده ایازی، سورنا پتگر و زهرا محمودخانی از دهم تا ۲۷ اسفند روزهای چهارشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، کوچه‌ نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

نمایشگاه آثار خوشنویسی در گالری فرهنگسرای ملل

نمایشگاه آثار خوشنویسی، نقاشیخط و تذهیب استادان بنام کشور ۱۷ اسفند همزمان با ولادت منجی بشریت، حضرت مهدی(عج) به همت مؤسسه فرهنگی هنری ارژنگ، انجمن همگرایی کشورهای مسلمان، بنیاد قرآن و شهرداری منطقه یک در گالری فرهنگسرای ملل افتتاح شد و تا ۲۶ اسفند در این گالری به نشانی خیابان قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل دایر است.

آثار استادان یدالله کابلی خوانساری، علی شیرازی، محمدعلی سبزه‌کار، غلامرضا سپهری، یادگار خیام و جواد بختیاری در این رویداد ارایه شده است، همچنین بیش از یکصد هنرمند صاحب سبک در حوزه‌های مذکور، جدیدترین آثار خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، کارگاه‌های هنری نیز توسط استاد شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی- عکاسی در هور

نمایشگاه نقاشی‌ - عکس‌های عبدالحمید پازوکی و ژیلا مختاری از ۱۲ تا ۲۶ اسفند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«برای زندگی»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «برای زندگی» با نمایش آثار ۴۴ هنرمند در حوزه‌های نقاشی، طراحی، مجسمه و عکس، پنجم تا ۲۶ اسفند همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در گالری پروژه‌های آران به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم نازیلا نوع بشری آمده است: «با خلاقیت‌های هنری است که ایران سرشت واقعی‌اش را آشکار می‌کند و بسیاری معتقدند این گرانبهاترین میراث اوست. فرهنگ ایرانی تلاطم‌های بسیاری را در تاریخ تحمل کرده است، ولی هیچ شوک تاریخی نتوانسته این زنجیر را بشکند. وقفه‌هایی وجود داشته اما همیشه خلاقیت راهی به جلو باز کرده و حتی ایده‌ها، سبک‌ها و تکنیک‌هایی که به شدت تحمیل شدند پذیرفته شده و در عمل در فرهنگ ما ادغام شده‌اند. روحیه ایرانی سرسخت است و تاریخ هزاران ساله ما به ما یاد می‌دهد که امیدوار و پایدار بمانیم.»

«اقدامات دفتری»

نمایش گروهی کتاب، دفتر و پوستر با عنوان «اقدامات دفتری» با منتخبی از آرشیو کتاب‌ها، کتابکارها، دفتر طراحی و پوستر و نمایش آثار هنرمندانی همچون کوروش شیشه‌گران، رامتین زاد، نیما زارع نهندی، شقایق احمدیان، سعید غلامی، شهاب شاه‌علی، علی رادمند، شهرزاد جهان، عرفان صالحی، منا حسین‌زاده، پانیذ سهرابی، آتوسا رادمنش، ماسا رضا، موژان یعقوبی و شایان خسروی از ۲۸ بهمن تا ۲۶ اسفند به جز شنبه‌ها (جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای عادی از ساعت ۱۲ تا ۱۹) در مجموعه‌ معاصر سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، پلاک ۳۰ دایر است.

«رویا و خیال»

نمایشگاه «رویا و خیال» آثار نقاشی زهرا شکری، سارا آخرتی و الهام چلنگر از نهم تا ۲۵ اسفند همه روزه در نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی بزرگراه نواب جنوب، میدان بهمن، خیابان شهیدوفایی میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه ۸۰ اثر نقاشی با تکنیک‌های رنگ روغن (آکریلیک)، سیاه قلم، اکولین و دیجیتال آرت، جلوه‌های زیبای هنر نقاشی روی بوم را به گونه‌ای جذاب و خلاقانه به تصویر کشیده است. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۶ و ۲۴ اسفند) با حضور هنرمندان صاحب اثر دو کارگاه هنری در کنار هنرجویان در محل برپایی این نمایشگاه برگزار می‌شود.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«بهار نقش و رنگ» در فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه گروهی «بهار رنگ و نقش» شامل آثار نقاشی و نقاشیخط از نهم تا ۲۴ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان برپاست. در این نمایشگاه ۳۲ اثر در ابعاد مختلف با تکنیک رنگ روغن، اکرولیک، سیاه قلم و آزاد به نمایش گذاشته شده است.

«گنجینه ۳» در شلمان

نمایشگاه گروهی نقاشی، نقاشی‌خط و حجم با عنوان «گنجینه ۳» فروش ویژه پایان‌ سال با نمایشگاه‌گردانی علی مزارعی از ۱۷ تا ۲۴ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۲۰:۳۰ در گالری شلمان به نشانی بلوار میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷، واحد یک دایر است.

در این نمایشگاه آثار اساتید و هنرمندان؛ سعیده آرین، اعظم ابریشم‌کار، صادق ادهم، طوفان ارفع، حسین احصایی، سعید امدادیان، رضا براتی، لیدا پولکی، آرمین توحیدی، امیرحسین جباری، صنم جاجالی، نگار حبیبی، زهره حسنی، کامبیز حضرت‌پور، میترا خضرلو، بهرام دبیری، بهاره رحمی‌زاده، راضیه سلیمانی، صابر سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، رضا شاه‌حسینی، رضا عمادی، مهتاب علی‌آبادی، بهاره فرامرزی اصل، الهه قدس، پوریا مرزبان، سارا میرزاده، بهداد نجفی اسدالهی، مریم وحیدنیا، بهنام ولدوند و نسرین هادیان ارایه شده است.

«نگاه در طبیعت»

نمایشگاه گروهی نقاشی «نگاه در طبیعت» با نمایش آثار آرمان یعقوب‌پور، سعید امدادیان، مهدی علائی‌نژاد، علی رسولی و بهزاد نظری، پنجم تا ۲۴ اسفند همه روزه به جز دوشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ برپاست.

«نتی به نام سکوت»

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار امیرشاهرخ فریوسفی با نام «نتی به نام سکوت»، ۲۸ بهمن تا ۲۴ اسفند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«وضعیت: ناپایدار»

نمایشگاه گروهی «وضعیت: ناپایدار» با آثار علیرضا پرهیزکاری، سعیده حاتمی، فاطی سادات، بردیا سلیمی، نویسا صیادیان، عـ/اَمل، پگی عباس‌پور، زهرا محمدی، علیرضا محمدی و محمود مکتبی، ۱۲ تا ۲۳ اسفند (دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹) در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است، گالری شنبه‌ها تعطیل و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«بهارانه» در نگارخانه فرهنگسرای معرفت

نقاشی «بهارانه» آثار سه هنرمند شراره زمانی، نازآفرین نادری و مژگان نادری با موضوع طبیعت به مناسبت روز درختکاری و استقبال از بهار از ۱۴ تا ۲۳ اسفند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه معرفت واقع در بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهیدهمت دایر است.

نازآفرین نادری دارای مدارک مهارت طراحی و نقاشی چهره و طراحی عمومی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، عضو موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران است. وی از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای هنری خود را آغاز کرده و در زمینه هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، صنایع دستی، معرق کاشی، آیینه کاری، خط و کالیگرافی فعالیت دارد و چندین نمایشگاه انفرادی از آثارش به نمایش گذاشته است.

همچنین هنرمند دیگر این نمایشگاه، شراره زمانی دارای مدرک طراحی از آموزشگاه امجد، عضو موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران، دارای مدرک پایان دوره سیاه‌قلم هایپررئال (تاپ انگلستان) از آموزشگاه ماهرنگ است و فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی آغاز کرده و در زمینه هنرهای تجسمی همچون نقاشی، صنایع دستی، معرق کاشی، خط و کالیگرافی فعالیت دارد. وی به‌ جز نمایشگاه‌های انفرادی در بیش از ۱۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.

«مَفصل» و «واج‌های شهر»

نمایش گروهی «مَفصل» با نمایش آثار هنرمندانی همچون مهدی شیری، آرمین ابراهیمی، سرمیناز بارسقیان، رئوف دشتی، ماهور طوسی و کیمیا میرزایی پنجم تا ۲۲ اسفند به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ١۸ دایر است. همچنین نمایشگاه «واج‌های شهر» با آثاری از ندا مرادی، ۲۸ بهمن تا ۲۲ اسفند در این گالری برپاست.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«مشاهده و دریافت: جایی برای ما»

نمایشگاه گروهی «مشاهده و دریافت» عنوان مجموعه نمایشگاه سالانه‌ گالری باوان است که فارغ از موضوع، نمایه‌ای از تفکر و خط سیر گالری و فرصتی جهت ایجاد گفتمان میان هنرمندان است. در این مجموعه نمایشگاه‌ها مخاطب با طیف متنوعی از رویکردهای هنرمندان در قبال زیبایی‌شناسی و تکنیک روبه‌رو می‌شود.

در ادامه دومین دوره‌ این مجموعه که «مشاهده و دریافت: جایی برای ما» نام دارد؛ آثاری از سمانه ابری، مریم امیرواقفی، مهرداد جعفری، صنم سایه‌افکن، بهزاد شهروان، کیمن مه‌آبادی و آدنا میرزاخانیان از سوم تا ۲۲ اسفند یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، شماره هفت به نمایش درآمده است. هر یک از هنرمندان این نمایشگاه با نگاه منحصر به فرد خود سعی داشته‌اند در این برهه‌ زمانی واکنشی به رویدادهای تاریخی و اجتماعی دوران حاضر داشته باشند.

نمایشگاهی از آثار دو بانوی پیشگام در مکتب کمال‌الملک

نمایشگاه موقت «آثار نقاشی عفت‌الملوک خواجه نوری و شوکت‌الملوک شقاقی» دو خواهر هنرمند و از معدود دانش‌آموختگان زن در مدرسه صنایع مستظرفه و پیشگام در نقاشی مکتب کمال‌الملک به مناسبت بزرگداشت زن، در آینه‌ هنر ایرانی، از ۲۹ بهمن تا ۲۱ اسفند در تمامی ایام هفته به غیر از روزهای دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۷ در باغ موزه نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع میزبان علاقه‌مندان است.

۶ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران

۶ نمایشگاه تجسمی از ۱۲ تا ۱۹ اسفند یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران برپاست. این نماشگاه‌ها شامل نقاشی‌های «ماه گمشده» آثار فراز مساحی در گالری استاد ممیز، «پیچش» آثار سکینه قربانی در گالری زمستان و «فیگورها و دست‌ها» آثار عاطفه قیصری در گالری پاییز، «عبور» آثار نقاشی و حجم پانیذ اوتادی در گالری استاد میرمیران و «(نا) سازه»؛ عکس‌ها و ویدئو نگین پزنده در گالری بهار است. همچنین نمایشگاه یادبود استاد مسعود سپهر از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

«عکس‌های مضحکه» را در گالری‌های پایتخت ببینید

«میخ‌های من» در ارسباران

نمایشگاه آثار حجم علی انصاری با عنوان «میخ‌های من» از ۱۳ تا ۱۹ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا برپاست. با نمایش این آثار قصد داریم نوعی تحول هنر تجسمی معاصر را به نمایش بگذاریم و فرصتی را برای بررسی این آثار توسط کارشناسان و منتقدان هنری فراهم کنیم.

علی انصاری فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری و مجسمه‌سازی و در سه دوره بینال مجسمه‌سازی در سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۱ و ۱۳۸۴ شرکت کرده است.

«کارناوال؛ نگاره‌ها» در برج آزادی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «کارناوال؛ نگاره‌ها» با نمایشگاه‌گردانی سجاد آقابابائی از ۱۲ تا ۱۹ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۸ در تالار آسمان برج آزادی برپاست. این رویداد هنری با مشاوره هنری میرعلیرضادریابیگی و انتخاب آثار توسط اعضای شورای هنری موسسه باروک و برج آزادی، استادان؛ هومن شیخ بشارتی، رضا جاویدی و میرحسین دریابیگی برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha