استاندار: نبود شغل علت اصلی مهاجرت روستاییان به مناطق شهری در مازندران است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: بیکاری و نبود شغل برای جوانان علت اصلی مهاجرت روستاییان به مناطق شهری در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر جمعه در دیدار با جمعی از مردم بابل کنار در مسجد جامع این منطقه از شهرستان بابل افزود: ظرفیت های اشتغال در مناطق روستایی مازندران بیشتر از مناطق شهری است که باید مسوولان امر برای شکوفایی این منابع خدادادی بکوشند.

وی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان زیبنده نیست که روستایی در استان به دلیل نداشتن شغل به مناطق شهری مهاجرت کنند و به سختی امورات خود را بگذراند.

استاندار مازندران ادامه داد: توانمند سازی روستاهای بابل که قطب کشاورزی و دامپروری در استان است با جدیت در دستور کار قرار دارد و با برنامه ریزی اصولی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

حسینی پور اضافه کرد: به طور حتم توسعه اقتصادی مازندران بدون همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان امکان‌پذیر نیست و در این راستا همراه کردن آحاد مردم برای ایجاد اشتغال پایدار در استان باجدیت در دستور کار قرار دارد.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: تمامی شهرستان های مازندران به دلیل برخورداری از منابع طبیعی و نیروی انسانی خلاق ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار را دارند که باید مسئولان شهرستانی با تمام توان برای شکوفایی این ظرفیت ها بکوشند.

استاندار مازندران با بیان این که، بابل یکی از شهرستان های مهم استان برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی و گردشگری به شمار می رود، گفت: زیرساخت ها برای توسعه این منطقه از استان باید تقویت شود.

حسینی پور اضافه کرد: بابل یکی از شهرستان های به نسبت توسعه یافته مازندران به شمار می رود که به طور حتم در این سفر یکروزه برای شناسایی و رفع دغدغه های این منطقه تلاش خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha