نصب اسکلت‌های فلزی پیش ساخته منازل تخریب شده در مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز نصب اسکلت‌های فلزی پیش ساخته در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: این کار برای ۱۰ واحد تخریبی در دست ساخت روستاهای شهرستان انجام شده است.

جعفر برزگر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نصب اسکلت فلزی پس از انجام بتن ریزی و آرماتوربندی شده این واحدها در روستای وار آغاز شده است.

وی افزود: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی روستاهای زلزله‌زده خوی همچنان در ۱۶ محور با استقرار ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن با سرعت در حال انجام است.

برزگر اضافه کرد: ابلاغ دستور کارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی نیز به سرعت ادامه دارد و تاکنون به ۱۵ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده برای انجام امور تعمیری و فراهم شدن امکان سکونت شهروندان، ابلاغ شده است.

نصب اسکلت‌های فلزی پیش ساخته منازل تخریب شده در مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

وی ادامه داد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌های روستاهای هدف و شهرداری‌های خوی و فیرورق ارسال شده تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌ ساختمانی در محل روستاها و شهرها اقدام لازم صورت گیرد.

به گفته وی، مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت تسریع در شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی واحدهای تخریب شده از زلزله هشتم بهمن ماه گذشته روستاهای شهرستان خوی نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

نصب اسکلت‌های فلزی پیش ساخته منازل تخریب شده در مناطق زلزله‌زده خوی آغاز شد

با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارت ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha