اختصاص۴۴۰ میلیارد تومان برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: امسال برای نخستین مرتبه، بودجه ۴۴۰ میلیارد تومانی برای اجرای سند تحول بنیادین اختصاص پیدا کرده است.  

علی پارسانیا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تخصیص بودجه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال جدید اظهار داشت: در سال‌های گذشته اجرای سند تحول بنیادین، بودجه تعریف شده نداشت اما امسال با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع این مهم میسر شد.

وی افزود: البته این مبلغ برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند اما اختصاص این مبلغ قابل توجه اتفاق مبارکی است همچنین درصدد جذب بودجه بیشتر برای اجرای سند تحویل هستیم.

پارسانیا درباره فعالیت‌هایی که در راستای اجرای سند تحول بنیادین پیگیری می‌شود، توضیح داد: توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان، برگزاری رویدادهای گفتمان ساز و هم‌افزا برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و ایده‌های تحولی فرهنگیان در مدرسه، تولید بسته‌های تربیت و یادگیری به عنوان مکمل کتاب درسی برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت از مهم‌ترین برنامه‌های تحولی برای اجرای سند تحول است.

دبیر قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین گفت: تولیدات رسانه‌ای، تولید تیزر، پوستر، اینفوگرافی، مستندات تلویزیونی کوتاه و بلند، مستندات معلمانه از جمله بسته‌های گفتمان‌ساز پیش‌بینی شده برای اجرای سند تحول در سال آینده است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین آذر ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید. این سند در هشت فصل تنظیم و براساس نظر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

براساس گفته‌های دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اصلاح نسخه نهایی سند تحول بنیادین در کمیسیون راهبری تحول دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش با دعوت از افراد عضو کمیسیون و هم افراد تعیین شده در مصوبه مربوط به اصلاح، نسخه اولیه سند مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: این بازنگری و اصلاح سند تحول بنیادین، پس از اصلاحات احتمالی توسط کمیسیون و اعضای مدعو انجام خواهد شد و به صحن شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha