نگاشت نهادی سند تحول بنیادین در سه نسخه آماده شده است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاشت نهادی این سند در سه نسخه آماده شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علی پارسانیا اظهار داشت: یک نسخه بر اساس راهکارهای سند تحول، یک نسخه براساس برنامه‌های زیرنظام سند تحول و یک نسخه هم براساس هفت ‌پروژه ملی آماده شده است.

وی با بیان اینکه این هفت پروژه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور باید پیگیری شود، اظهار داشت: هفت پروژه ملی است که عموم دستگاه‌ها پای کار می‌آیند و وظایف و تکالیف آن‌ها مشخص می‌شود. از جلسات این ستاد، دو جلسه با حضور مخبر تشکیل شد و امید است جلسه سوم هر چه سریع‌تر با حضور عارف معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و پروژه‌ها ادامه پیدا کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پروژه مهارت‌آموزی یکی از هفت پروژه ملی است که به ثمر رسیده و آیین‌نامه آن هم به هیات دولت ارسال شد و این ‌برای اولین بار است که یک آیین‌نامه برای اجرای سند تحول بنیادین ابلاغ می‌شود.

پارسانیا یادآورشد: با توجه به تأیید نقشه راه سند تحول بنیادین، ‌۱۳۱ راهکار و ۴۵۸ برنامه به ۱۴۷ پروژه ملی تبدیل شده و اکنون سعی داریم تا سه ماه آینده نگاشت نهایی بر اساس ۱۴۷ پروژه ملی را بازآرایی کنیم.

وی درباره اولویت‌های دستور کار جلسه سوم که قرار است تشکیل شود، افزود: یکی از دستورهایی که در مصوبه هیات دولت در دست پیگیری است درخصوص آیین‌نامه مهارت‌آموزی است. ‌دستور دوم مربوط به بازماندگان از تحصیل است و یک نوبت هم با مخبر معاون اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم در این باره جلسه تشکیل شد اما به پایان نرسید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: پروژه دیگر اوقات فراغت است که توسط معاونت پرورشی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اوقات فراغت، فعالیت‌های پرورشی وزارتخانه و احیای معاونت پرورشی در پروژه اوقات فراغت قرار خواهد گرفت وبازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از پروژه‌های اولویت‌دار است که اگر کارها تسهیل شود در جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha