تردد مسافران خارجی با قطار به مشهد ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ۴۸ هزار و ۲۶۰ مسافر خارجی طی ۱۱ ماه امسال در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد مقدس جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصطفی نصیری ورگ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک برای مشخص شدن ملیت و مقاصد سفر این اتباع خارجی نیازمند رایزنی با تهران و اخذ اطلاعات یاد شده از سامانه های متمرکز هستیم.

وی از افزایش ۴۸ درصدی سفرهای ریلی به مشهد خبر داد و گفت: فقط طی بهمن ماه امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار مسافر در مسیر مشهد جابجا شده است که مبدا یا مقصد نیمی از این سفرها تهران بوده است.

مدیر کل راه آهن خراسان بیان داشت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در مسیر ۲۷ شهر یا مرکز استان جابجا شده اند که رکورد جدیدی طی یک دهه گذشته در این خصوص است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha