۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85046979
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تمامی مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی در سامانه هوشمند ثبت شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش این نهاد حمایتی در سامانه امداد هوشمند ثبت نام شدند.

به گزارش ایرنا، افراد نیازمند به حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر مراجعه حضوری، با راه اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد (سها) باید درخواست خود را برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد به صورت آنلاین با مراجعه به سامانه سها به آدرس soha. emdad. ir ثبت کنند.

این سامانه با هدف بهبود فرآیند خدمت‌رسانی به مددجویان، تحقق شفافیت و حذف مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد راه‌اندازی شد.

مجید الهی راد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در مجموع از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند اظهار کرد: ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۳۹۸ فرصت شغلی در سامانه برای مددجویان تحت پوشش ثبت شده است که بر این اساس تسهیلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح راهبران شغلی یکی از طرح های موفق و الگوی خوبی برای ایجاد اشتغال برای مددجویان است، گفت: اکنون ۵۰ راهبر فعال در سطح استان در پنج رسته شغلی فعالیت دارند.

الهی راد بیان کرد: در راستای حمایت از مددجویان و ایجاد فرصت شغلی ۴۵۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان این نهاد حمایتی به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، تسهیلات تبصره ۱۶مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶، تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری، ۴۵۰ میلیارد تومان از محل بانک های عامل و تبصره ۱۶ اعتبار در حوزه اشتغال اختصاص پیدا کرده است.

الهی راد با اشاره به اینکه ۸۳ درصد این تسهیلات توسط بانک ها پرداخت شده است، گفت: از این تعداد بانک های کشاورزی ۹۴ درصد، ملی ۷۱ درصد، ملت ۹۶درصد، رفاه کارگران ۷۳درصد، صادرات ۶۲درصد، مسکن ۹۲درصد، تجارت ۹۱درصد، پست بانک ۹۲درصد،مهر ایران ۹۷درصد، رسالت ۱۰۰درصد، توسعه تعاون ۸۴درصد، سامان ۹۹درصد، سینا ۱۰۱درصد و پارسیان ۱۰۰ درصد تعهدشان را عملی کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیان کرد: در این بازه زمانی هفت هزار و ۱۰۳ مورد پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها ارسال شده است که سه هزار و ۹۱۳ مورد از محل تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

الهی راد افزود: همچنین ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به ۱۰۰ فقره پرونده اشتغال پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این صندوق امداد ولایت، مهر و رسالت یک طرح هم افزایی دارند که بخشی از تسهیلات از این طریق پرداخت می شود.

پرداخت ۹ میلیارد تومان صدقه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه گفت: مردم نوعدوست استان در ۱۱ ماهه سال جاری ۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.

مجید الهی راد اظهار کرد: در مجموع؛ ۸۹ هزار و ۴۴۰ صندوق صدقات کوچک، یکهزار و ۴۵۵ صندوق اماکن بزرگ، یکهزار و ۱۳ صندوق معابر بزرگ و ۹۱ هزار و ۳۹۹ مشترک کد QR در استان وجود دارد.

وی افزود: همچنین این مردم نوعدوست در این بازه زمانی ۴۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha