دانشگاه شهرکرد رتبه ۶۰ کشوری و ۶۹۸ جهانی را کسب کرد

شهرکرد-ایرنا-معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس آخرین گزارش نظام معتبر رتبه‌بندی سایمگو (Scimago) اسپانیا، دانشگاه شهرکرد رتبه ۶۰ کشوری و ۶۹۸ جهانی را در سال ۲۰۲۲ در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کسب کرد. 

به گزارش ایرنا،دکتر احمد کیوانی روز شنبه گفت: بر اساس آخرین ویرایش نظام رتبه‌بندی SCImago از نظر رتبه‌بندی کلی در همه حوزه‌های موضوعی پژوهشی در سال ۲۰۲۲ دانشگاه شهرکرد به ترتیب رتبه‌های ۶۹۸ جهانی و ۶۰ کشوری را کسب کرده است و جایگاه دانشگاه نسبت به سال ۲۰۲۱ با رتبه‌های ۸۰۰ جهانی و ۷۵ کشوری به ترتیب ۱۰۲ و ۱۵ پله بهبود یافته است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی جهان در سه شاخص امتیازدهی مختلف از جمله پژوهش با وزن ۵۰ درصد، نوآوری با وزن ۳۰ درصد و اثرگذاری اجتماعی با وزن ۲۰ درصد می باشد.

وی اظهار داشت:با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای تأکید رهبر انقلاب مبنی بر کسب مرجعیت علمی و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی، شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه شهرکرد و نمود نقش‌آفرینی بیش از پیش دانشگاه شهرکرد در مسیر پیشرفت پژوهش، فناوری و نوآوری باشیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد بیش از ۶ هزار دانشجو ، ۴۰۰ استاد و ۲۳ هزار و ۲۲۰ دانش آموخته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha