۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85047259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک هزینه یک میلیارد دلاری بانک جهانی به هند برای زیرساخت‌های بهداشتی

تهران- ایرنا- بانک جهانی، برای افزایش دسترسی به زیرساخت‌های بهداشتی، یک میلیارد دلار به هند کمک می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری لایو مینت هند، بانک جهانی و دولت هند، قرارداد دو وام تکمیلی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از زیرساخت های مراقبت های بهداشتی کشور امضا کردند. این توافقنامه توسط «راجات کومار میشرا»، دبیر وزارت اقتصاد هند و مدیر بانک جهانی هند، «آگوست تانو کوامه»، امضا شد.

بانک جهانی در بیانیه ای تاکید کرد، همه‌گیری کووید-۱۹ نیاز به آمادگی دسترسی عمومی و تقویت سیستم بهداشتی در سراسر جهان اهمیت بیشتری می‌بخشد. هدف این دو پروژه افزایش انعطاف پذیری و آمادگی سیستم های بهداشتی هند در برابر همه گیری های آینده است.

صنعت بیمارستانی هند که ۸۰ درصد از تجارت مراقبت های بهداشتی این کشور را به خود اختصاص داده است، با افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران داخلی و جهانی مواجه است. دولت هند پیش‌بینی می‌کند که این صنعت از ۶۱.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۱۶-۱۷ درصد خواهد رسید.

مجموع تامین مالی ۱ میلیارد دلاری (حدود ۸۲۰۰ کرور روپیه) در درجه اول از ماموریت زیرساخت بهداشتی پرادان مانتری-آیوشمان بهارات (PM-ABHIM) که در اکتبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد، حمایت می کند.

این وام ها ارائه خدمات بهداشتی را در هفت ایالت آندرا پرادش، کرالا، مگالایا، اودیشا، پنجاب، تامیل نادو و اوتار پرادش را در اولویت قرار خواهند داد. در کنار برنامه های سطح ملی، هدف این وام ها بهبود زیرساخت های مراقبت های بهداشتی عمومی در سراسر هند است.

بهبود در سلامت هند
بر اساس برآوردهای بانک جهانی، امید به زندگی هند در طول زمان بهبود یافته است و از ۵۸ در سال ۱۹۹۰ به ۶۹.۸ در سال ۲۰۲۰ رسیده است و بالاتر از میانگین سطح درآمد این کشور است. علاوه بر این، نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، نرخ مرگ و میر نوزادان، و نسبت مرگ و میر مادران نزدیک به میانگین سطح درآمد هند است که نشان دهنده دستاوردهای قابل توجهی در دسترسی به حضور متخصصان در زایمان ایمن سازی و سایر خدمات فوری است.

به رغم بهبود در سلامت جمعیت هند، کرونا نیاز به احیای مجدد، اصلاح و توسعه ظرفیت برای نیازهای اصلی سلامت عمومی را برجسته کرده است. این وام ها به بهبود کیفیت و دسترسی عمومی ارائه خدمات بهداشتی در هند کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha