۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2062
کد خبر: 85047303
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خبرنگار ایرنا خراسان رضوی در حوزه محیط زیست برتر شد

مشهد-ایرنا- آیین تجلیل از فعالان و خیرین حوزه محیط زیست خراسان رضوی به مناسبت سوم می روز جهانی حیات وحش برگزار و آرزو عرفانی جاوادنی خبرنگار ایرنا به عنوان فعال رسانه ای برتر حوزه محیط زیست و مسائل مرتبط با این حوزه معرفی و از وی تجلیل شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این آیین گفت:خوشبختانه امروز حوزه محیط زیست و مسائل مبتلا به آن در حال بدل شدن به دغدغه‌ مردم است که این امر می تواند در حفاظت و صیانت از سرمایه‌های ارزشمند محیط زیستی موثر باشد.

مهدی اله‌پور افزود: در خطه خراسان رضوی شاهد همکاری خوب و اثرگذار فعالان، خیرین و دوستداران عرصه حفاظت از محیط زیست هستیم که در کنار ماموران یگان حفاظت، نقش آفرینی می کنند به عنوان نمونه در سرمای دی ماه امسال که طی ۱۵ سال اخیر بی سابقه بود حضور و مشارکت مردم و نیکوکاران موجب شد تا اقدامات به مراتب موثرتری در حفاظت از وحوش رقم بخورد.

وی ادامه داد: این استان دارای ۴۱ منطقه حفاظت شده و از این حیث دارنده رتبه نخست کشور است و از نظر سطح مناطق تحت حفاظت با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارنده رتبه دوم کشور است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت:این استان دارنده ۷.۵ درصد عرصه های تحت حفاظت محیط زیست در کشور است که معادل ۲۰.۵ درصد مساحت کل خراسان رضوی را تشکیل می دهد.

اله پور افزود: خراسان رضوی دارنده حدود ۱۱ درصد جمعیت علخواران کشور شامل آهو، قوچ و میش، کل و بز است که چنین ثروت محیط زیستی به واسطه مشارکت و نقش آفرینی خیرین و دلسوزان عرصه محیط زیست محقق و میسر شده است.

وی اضافه کرد:این استان همه انواع هشت گربه سان شناخته شده کشور را در خود دارد و شاهد سطح مطلوبی از زیست وحوش و جانواران در مناطق تحت حفاظت آن هستیم.

گفتنی است در این آیین از ۱۶ نفر شامل خیرین و نیکوکاران حوزه محیط زیست، اعضای تیم درمان "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد و دیگر فعالان عرصه محیط زیست و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا و صدا و سیما نیز قدردانی و تجلیل شد.

خبرنگار ایرنا خراسان رضوی در حوزه محیط زیست برتر شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha