عملیات اجرایی طرح تولید الکترود گرافیتی در کازرون آغاز شد

شیراز- ایرنا- عملیات اجرایی احداث طرح تولید الکترود گرافیتی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روز شنبه در این آیین، اجرای این طرح را گامی بلند برای جهت صرفه جویی ارزی دانست و گفت: الکترود گرافیتی یک محصول دانش بنیان و استراتژیک بویژه برای تولید فولاد در کشور است که موجب کاهش بهای تمام شده فولاد می‌شود.

حمید رضا ایزدی افزود: با اجرای این طرح که ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰ هزار تن است، برای ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: تولید الکترود گرافیتی در فارس تولید عنصر حیاتی صنعت فولاد که دلیل مقاومت فولاد را محقق می کند و باعث تقویت توان داخلی می شود.

عملیات اجرایی طرح تولید الکترود گرافیتی در کازرون آغاز شد
ایران در شماره پنج کشور تولید کننده الکترود گرافیتی
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: با بهره برداری از این طرح تولیدی، کشورمان در شماره پنج کشور تولید کننده الکترود گرافیتی قرار خواهد گرفت.
سید مصطفی هاشمی افزود: فاز نخست این طرح شامل ساخت و راه اندازی بخش تراشکاری ظرف ۱۵ ماه آتی و سایر فازهای تکمیلی نیز ظرف ۴۰ ماه اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی این مجتمع شامل انواع الکترودهای گرافیتی در قطرهای ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیمتر و طول های یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیمتر است که از محصولات مهم و راهبردی محسوب می شود و در تمام کارخانه های دارای واحد ذوب و ریخته گری فولاد به روش قوس الکتریکی کاربرد دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha