جوانان و مسوولان سیستان و بلوچستان برای توسعه استان گام بردارند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با توجه به پتانسیل‌های فراوان مستعد پیشرفت همه جانبه است، گفت: جوانان و مسئولان بایدکف میدان و در جهت پیشرفت و توسعه استان محکم قدم بردارند.

به گزارش ایرنا محمد کرمی روز شنبه در جشن بزرگ روز جوان با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با اشاره به اینکه اطلاق جوانترین استان کشور به سیستان و بلوچستان نباید فقط در حد یک شعار باشد، اظهار داشت: باید از نیروهای جوان، خلاق، مومن و متفکر، جهادی و انقلابی در مسیر توسعه بهره گرفت.

وی ادامه داد: حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی مناسبی برای جوانان هستند ویژگی های اخلاقی و رفتاری مهم ایشان از جمله شجاعت، شناخت دقیق راه، اراده قوی، خودسازی روحی و جسمی و ایمان به هدف بود که این ویژگیها باید مورد توجه جوانان ما قرار بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز برای پیشرفت هر کشوری نیروی انسانی جوان، خلاق، متفکر، جهادی و انقلابی یک اصل مهم است.

وی با اشاره به نقش ویژه دانشگاهیان در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: باید مهارت محوری و پژوهش محوری در بین رشته‌های دانشگاهی در جهت تقویت دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد.

کرمی افزود: پارک‌های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و تعاونی‌های شرکت های دانش بنیان سبب حرکت عظیم در استان خواهند شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان سرشار از فکر، خلاقیت و نوآوری و انرژی هستند و این انرژی جوانی اگر درست هدایت نشود، ممکن است به بیراهه برود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در ایجاد نشاط جوانی مسئله ورزش است که می تواند ابعاد مختلف روحی و جسمی انسان را تقویت کند.

کرمی با اشاره به اهمیت نوآوری در ورزش گفت: با نگاه ویژه به ظرفیت ورزش‌های بومی و محلی در جامعه توانمندی و خلاقیت ایجاد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اقدامات رسانه‌ای کشورهای مختلف در راستای ایجادانگیزه و امید به آینده در بین جوانان افزود: اگر رویا تبدیل به ایده بشود و ایده به محصول، در این صورت ما موفق خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha