۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85047583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمس آذر تخته گاز به سمت لیگ برتر پیش می‌رود

قزوین - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین که تیمش با اختلاف امتیاز ۲ رقمی نسبت به تیم دوم در صدر جدول مسابقات لیگ دسته یک قرار دارد با بیان اینکه به چیزی جز صعود و قهرمانی فکر نمی کنیم، گفت: تیم ما تخته گاز به سمت لیگ برتر پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا، خوشبین ترین دوستداران فوتبال در قزوین پیش از آغاز این فصل از رقابت های لیگ دسته یک فکر نمی کردند تیم شهرشان از هفته اول تا پایان هفته بیست و سوم مقتدرانه در صدر جدول مسابقات قرار بگیرد و با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، جدی ترین گزینه صعود به لیگ برتر باشد.

شمس آذر را باید یکی از تهاجمی ترین تیم های تاریخ فوتبال ایران در سال های اخیر دانست، نماینده قزوین در لیگ یک تا این لحظه همه رکوردهای ممکن را در اختیار خود دارد، از جمله بیست و سه هفته صدرنشینی متوالی، بیشترین تعداد گل زده، آقای گل، بهترین پاس دهنده گل و بیشترین امتیاز کسب شده در بازی های خانگی، رکوردهایی که بدون شک اتفاقی نبوده اند و نشان از عزمی راسخ برای یک هدف مشترک دارند که آن صعود به لیگ برتر است.

شاگردان سعید دقیقی هم اکنون با ۱۴ برد، هفت تساوی و ۲ شکست با ۴۹ امتیاز و با فاصله اختلاف یازده امتیازی نسبت به تیم دوم جدول مقتدرانه صدر جدول لیگ یک را در اختیار دارند و به تیمی قابل احترام و به اصطلاح "کاریزماتیک" تبدیل شده اند به طوری که بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند این تیم چند هفته زودتر از پایان رقابت ها صعود به لیگ برتر را جشن خواهد گرفت.

گفت و گوی خبرنگار ایرنا با "سعید دقیقی" سرمربی جوان و موفق تیم فوتبال شمس آذر قزوین که در روزگاری نه چندان دور و در دوران بازیگری اش یکی از مهاجمان گلزن و چارچوب شناس بود و حالا نیز در قامت مربی کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشته و تیمش در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار گرفته را در زیر می خوانید.

شمس آذر تخته گاز به سمت لیگ برتر پیش می‌رود

ایرنا: هیچ کس فکر نمی کرد شمس آذر به یک تیم رکوردشکن تبدیل شود و بیست و سه هفته متوالی صدر جدول لیگ یک را در اختیار خود داشته باشد، در خصوص نتایج درخشان این فصل تان بگویید.

تیم ما زودتر از سایر تیم ها بسته شد و تمرینات و بازی های تدارکاتی خوبی نیز برگزار کردیم که در کسب نتایج خوبمان تاثیر زیادی داشت، علاوه بر این بازیکنان آماده، تکنیکی و متعهدی را نیز دور هم جمع کردیم، برنامه ریزی کادر فنی و مدیریت قوی و منسجم باشگاه، پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال و حمایت هواداران همگی باعث شد تا عملکرد خوب و درخشانی داشته باشیم.

ایرنا: با وجود تساوی خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا در هفته بیست و سوم لیگ، فاصله دورقمی خود را با سایپا رده دومی حفظ کردید، از حال و هوای تیم تان پس از این دیدار بگویید.

بیشتر تیم ها مقابل شمس آذر رو به بازی بسته و دفاعی می آورند و بعضی تیم ها نیز با اتلاف وقت فراوان تلاش دارند جلوی ما امتیاز کسب کنند

موقعیت های زیادی در این بازی روی دروازه حریف ایجاد کردیم اما بازیکنانمان در زدن توپ های آخر دقت لازم را نداشتند، تیم میزبان هم به دنبال این بود که هرطور شده یک امتیاز از این دیدار بگیرد که به هدف خودش رسید.

در حال حاضر شرایط خوبی داریم و به موفقیت در بازی های باقیمانده فکر می کنیم، بازیکنان ما در زمین به بهترین شکل ممکن کارهای تاکتیکی خواسته شده را پیاده کرده و خیلی خوب و روان فوتبال بازی می کنند.

با این وجود به دلیل شرایط ما در جدول بیشتر تیم هایی که مقابل ما قرار می گیرند مانند شهرداری آستارا رو به بازی بسته و دفاعی می آورند و بعضی تیم ها نیز با اتلاف وقت فراوان تلاش می کنند تا جلوی تیم ما امتیاز کسب کنند که این مساله کار ما را کمی سخت کرده است.

ایرنا: از بازی های باقیمانده شمس آذر بگویید، با حریفان سرسخت و مدعی مانند سایپا، استقلال خوزستان،خیبر خرم آباد و چادرملو بازی دارید، برنامه تان برای این دیدارها چیست؟

در دور برگشت همه تیم ها خطرناک هستند و هیچ دیداری آسان نیست، بارها گفته ام هر بازی برای ما حکم یک فینال را دارد.

ما هیچ حریفی را دست کم نمی گیریم و طبق برنامه خود برای رسیدن به صعود تلاش داریم تا همه بازی های خانگی را با برد پشت سر بگذاریم و در بازی های خارج از خانه نیز می کوشیم حداکثر امتیازات را کسب کنیم و با پیروزی به قزوین برگردیم اما تساوی نیز در مسابقات بیرون از خانه نتیجه بدی برایمان نیست.

همه فکر و ذهن بازیکنان، کادر فنی و مدیریت تیم فوتبال و باشگاه شمس آذر رکوردشکنی، تاریخ سازی و صعود به لیگ برتر است، چیزی که قدم به قدم به آن نزدیک می شویم اما هنوز برای اینکه بگوییم تیم ما صعود کرده زود است اما ۸۰ درصد مسیر صعود را پیموده ایم، با توجه به اختلاف یازده امتیاز نسبت به تیم دوم جدول اگر ۲ بازی بعدی خانگی خود را با برد پشت سر بگذاریم فکر می کنم کار تقریبا صعودمان قطعی خواهد شد.

ایرنا: شمس آذر در صورت صعود به لیگ برتر به چه زیرساخت ها و امکاناتی نیازمند است؟

باید اعتراف کنیم فوتبال قزوین نسبت به خیلی از استان ها و شهرها مانند اهواز، تبریز، اصفهان، کرمان و مشهد از عمق و ریشه کمتری برخوردار است، فوتبال در این مناطق به واسطه حمایت مسوولان و تیم داری تیم های صنعتی و با بنیه اقتصادی بالا پیشرفته تر از قزوین است و وقتی تیمی مثل شمس آذر مقابل نمایندگان خیلی از این شهرها قدعلم کرده و مقتدرانه صدرنشین است ارزش کار بچه های ما و کادر فنی را نشان می دهد و مشخص می کند موفقیت های تیم ما اتفاقی نبوده است.

در صورت صعود باید شرایط لازم را برای حضور موفق در لیگ برتر فراهم کنیم که شامل یکسری امکانات نرم افزاری و سخت افزاری می شود اما مهم این است تلاش شود تا این اتفاق ماندگار شود و مسوولان نیز از مجموعه شمس آذر حمایت کنند چرا که این تیم آبروی ورزش و نماینده قزوین در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران خواهد بود.

شمس آذر تخته گاز به سمت لیگ برتر پیش می‌رود

ایرنا: در فوتبال چاشنی شانس نیز همراه برخی تیم هاست، چند درصد پیروزی ها و موفقیت های شمس آذر در فصل جاری لیگ دسته یک شانسی به دست آمده است؟

شمس آذر بدشانس ترین تیم لیگ یک بوده و اگر نسبت به موقعیت ها به گل و اشتباهات داوری را بررسی کنیم به درسیتی این ادعا پی می بریم

تیم ما اتفاقا بدشانس ترین تیم لیگ یک بوده و اگر نسبت موقعیت ها به گل ها را بررسی کنیم به درستی این ادعا پی می بریم، در خیلی از بازی ها نیز داوری ها به ضرر ما بوده و در برنامه های کارشناسی هیچ وقت نبوده که یک کارشناس داوری بگوید یک تصمیم اشتباه را داور به سود شمس آذر گرفته است.

ایرنا: در برخی دیدارها از وضع داوری گلایه داشتید و در مصاحبه هایتان به اینکه سوت های اشتباهی زیادی به ضرر تیم تان زده شده اشاره داشتید، در این خصوص صحبت کنید.

اول باید بگویم داوران مظلوم ترین قشر فوتبال هستند، آنها بسیار زحمت کش هستند و کمترین امکانات و گردش مالی مالی فوتبال از آن این قشر است، سختی های سفر، مشکلات اقتصادی، فشار مسابقات و تیم ها روی داوران است و طبیعتا اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما باید اذعان کرد شمس آذر بیشترین ضرر را از ناحیه سوت های اشتباه داوران در این فصل دیده است.

ایرنا: در صورت صعود به لیگ برتر حاضر به ادامه همکاری با شمس آذر هستید یا فکر حضور در تیم های بزرگتر را در سر می پرورانید؟

در حال حاضر فقط به ادامه مسابقات و اینکه با شمس آذر قهرمان لیگ دسته یک بشویم و به لیگ برتر صعود و تاریخ ساز شویم فکر می کنم.

ذهنم را درگیر موضوعات دیگر نمی کنم، البته تعصبم را به قزوین چه زمانی که بازیکن بودم و چه هنگامی که نماینده مردم شهر در شورای اسلامی بودم نشان داده ام و همیشه برای سربلندی قزوین هرآن چه توان داشته ام به کار گرفته ام.

ایرنا: امسال خیلی از تیم های به اصطلاح پولدار لیگ یک آن طور که باید و شاید نتیجه نگرفته اند یا بهتر باید گفت تیمی مانند شمس آذر که از حیث هزینه کرد در جمع پنج تیم لیگ نیست مقتدرانه صدرنشین است، نظرتان در این خصوص چیست؟

در کنار پول و منابع مالی نباید از نقش برنامه ریزی و مدیریت غافل شویم، تیم ما از لحاظ هزینه کرد جزو تیم های متوسط لیگ است با این وجود با برنامه ریزی مناسب از حیث فنی و مالی و مدیریت قوی و پشتیبانی مناسب توانسته ایم به این جایگاه دست پیدا کنیم.

ایرنا: با وجود نتایج درخشان تماشاگران آن طور که باید و شاید از بازی های شمس آذر حمایت نکرده اند، به نظرتان چه عاملی در این مورد دخیل بوده است؟

دست هواداران را می بوسم که در این شرایط تیم فوتبال شهر خودشان را تنها نگذاشتند و خیلی قبل تر از اینکه به عنوان یک مدعی ظاهر شویم با ما همراه بودند.

برگزاری مسابقات در ابتدا و وسط هفته و در ساعات اداری و مسایل اقتصادی جامعه روی حضور تماشاگران تاثیر می گذارد با این وجود از فوتبال دوستان قزوینی تقاضا دارم تا در بازی های باقیمانده حمایت بیشتر و حضور پررنگ تری در استادیوم داشته باشند تا یک جشن باشکوه و خاطره انگیز را برای صعود به لیگ برتر بگیریم.

شمس آذر تخته گاز به سمت لیگ برتر پیش می‌رود

ایرنا: اگر از شمس آذر به عنوان صدرنشین لیگ با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول فاکتور بگیریم، فکر می کنید پس از شما کدام تیم شانس صعود به لیگ برتر را داشته باشد؟

رقابت بین تیم های دوم تا پنجم لیگ سخت و نزدیک دنبال می شود و پیش بینی در این خصوص سخت است، با این حال فقط می توانم بگویم ما با اختلاف قدرتمندترین تیم حاضر در لیگ یک هستیم و دیگر تیم های مدعی برای رتبه دومی می جنگند.

ایرنا: حمایت مسوولان از شمس آذر چطور بوده است، از کم توجهی مسوولان نسبت به تیم خود گلایه داشتید، درست است؟

از بعضی مسوولان که هنوز حمایتی از تیم شمس آذر نداشته اند توقع داریم از این تیم که جوانان قزوینی را به وجد و نشاط آورده اعلام حمایت کنند

از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و استاندار بابت حمایت و سرکشی که به تمرینات ما داشتند تشکر می کنم اما همچنان از سایر مسوولان مانند شهردار، اعضای شورا و نمایندگان قزوین در مجلس این انتظار را داریم که از شمس آذر حمایت کنند، بنابراین از بعضی مسوولان که هنوز حمایتی از تیم نداشته اند درخواست داریم از این تیم که باعث وجد و نشاط جوانان این شهر شده اعلام حمایت کنند تا با دلگرمی بیشتری در ادامه مسابقات حاضر شویم.

تیم شمس آذر توسط مالکان دلسوز که از فعالان بخش خصوصی هستند تشکیل شده است، کمترین تقدیر از این افراد که در شرایط سخت اقتصادی امروز حاضر به تیمداری شده اند حمایت معنوی است که از سوی بعضی مسوولان آنرا شاهد نبوده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha