کودهای شیمیایی با قیمت یارانه ای برای شالیکاری مازندران تامین شد

ساری- ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با اظهار اینکه انواع کود های شیمیایی به خصوص اوره به اندازه کافی در انبارهای کارگزاری‌های استان وجود دارد، گفت: با حمایت ویژه دولت،۲ نوع کود فسفات تریپل و کلرپتاسیم با قیمت یارانه ای تامین و توزیع آن شروع شده است.

رضا افراسیابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان این که تا کنون ۱۰۳هزار تن انواع کود های شیمیایی برای کشاورزی مازندران وارد استان شد و در حال توزیع است، افزود: شالیکاران می توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و دریافت حواله الکترونیکی ، سهمیه کود های شیمیایی را دریافت کنند.

وی قیمت هر کیسه کود شیمیایی ۵۰ کیلویی فسفات تریپل یارانه ای را ۵۵۰ هزار تومان و قیمت کود کلر پتاسیم ۵۷۵هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: همین نوع کود در بازار به ترتیب یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان و یک میلیون و ۴۲۵هزار تومان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران قیمت کود اوره در کیسه های ۵۰ کیلویی را ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سهمیه کود های شیمیایی برای کشت ارقام کم محصول برنج در هر هکتار اوره ۱۰۰کیلو ، فسفات تریپل ۱۰۰کیلو ، فسفات ساده ۲۰۰کیلو و کود پتاس ۱۰۰ کیلو است.

افراسیابی بیان داشت: طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی سهمیه کود های شیمیایی برای کشت ارقام پرمحصول برنج نیز در هر هکتار اوره ۱۵۰ کیلو ، فسفات تریپل ۱۵۰ کیلو ، فسفات ساده ۳۰۰ کیلو و پتاس ۱۵۰ کیلو در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: توزیع کود های کشاورزی تامین شده از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فقط با صدور حواله الکترونیک و از طریق ۲۸۰ کارگزار تعاونی و خصوصی تحت پوشش در سطح شهرستان ها،بخش ها و دهستان های استان مازندران صورت می گیرد.

از آنجاییکه مهمترین فعالیت کشاورزی استان مازندران برنجکاری است ،خرید و تامین کودهای شیمیایی در اسفند یکی از مهمترین دغدغه های شالیکاران محسوب می شود.
کشت برنج در مازندران به طور معمول با شخم و شیار ،خزانه گیری و آب تخت کردن شالیزار از ماه اسفند آغاز می شود و به طور معمول در اواخر ماه فروردین به مرحله نشاء می رسد.
هم اکنون در بیشتر زمین هاس مناطق مرکزس مازندران از جمله بابل ،بابلسر ،محمود آباد ،فریدونکنار و آمل شخم و شیار شده و آماده‌سازسی زمین صورت گرفته و برخی از کشاورزان مشغول خزانه گیری برنج هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha