۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85047882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیر قطر: به کمک سوریه و ترکیه برای عبور از بحران زلزله بشتابیم

تهران- ایرنا- امیر قطر گفت: برادرانمان در سوریه و ترکیه همچنان از پیامدهای زلزله اخیر رنج می برند، ضمن اعلام همبستگی با آنها، از همه می خواهیم که از تلاش های آنان برای عبور از این بحران حمایت کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد آل ثانی» در اظهاراتی گفت که از همه کشورها می خواهم که از تلاش های ترکیه وسوریه برای عبور از فاجعه زلزله اخیر حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تاخیر در امدادرسانی به مردم سوریه عجیب است، بر لزوم کمک رسانی به زلزله زدگان این کشور و ترکیه تاکید و اضافه کرد: نباید از این امدادرسانی ها در راستای تحقق اهداف سیاسی استفاده کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: کنفرانس کشورهای کمتر توسعه یافته در سایه چالش های خطرناک برگزار می شود این در حالی است که مقابله با چالش های امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی و همچنین بحران انرژی یک مسئولیت مشترک جهانی است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد که حل بحران امنیت غذایی در سایه جنگ و از طریق کمک های انسانی اضطراری و راه حل های موقت قابل حل نیست.

وی گفت: باید به رابطه میان صلح و توسعه توجه کرد، کشورهای پیشرفته و ثروتمند باید به مسئولیت اخلاقی خود در کمک به کشورهای کم تر توسعه یافته عمل کنند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و جان ۵۰ هزار نفر را در دو کشور گرفت.

امیر قطر که در کمیته بین‌المللی المپیک نیز عضویت دارد، نخستین رهبر خارجی بود که پس از وقوع زلزله به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور درباره راه‌حل‌های تعدیل خسارات این فاجعه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، امیر قطر ۱۰هزار واحد مسکن سیار(کانکس‌) که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای اسکان مسافران و بازدیدکنندگان استفاده شده بود را به ترکیه و سوریه اهدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha