۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85047959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام آغاز شد

ایلام - ایرنا - طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام امروز یکشنبه با حضور مسوولان استانی همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه نمادین طرح همیاران پلیس در راستای آگاهی بخشی و دانش افزایی دانش‌آموزان در قالب برنامه آموزشی و فرهنگی روز یکشنبه در سالن اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اجرایی شد.

این طرح از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور توسعه مشارکت های عمومی و پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی و همچنین حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت کودکان، نوجوانان و دانش آموزان عملیاتی شده است.

فرمانده پلیس انتظامی استان ایلام روز یکشنبه در آیین رزمایش تعطیلات نوروزی بسیجیان و همیاران پلیس استان ایلام اظهار داشت: طرح همیاران پلیس در واقع فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نسل نوجوان و خانواده ها است.

سردار دلاور القاصی مهر با اشاره به اینکه تمامی تلاشهای پلیس برای کاهش جرایم و تصادفات نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد، افزود: در ۱۰ سال گذشته تصادفات فوتی و جاده ای ۲۸ هزار نفر بود که با اجرای طرح همیاران پلیس امسال به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شده است در کنار افسران پلیس راهنمایی و رانندگی، از دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس استفاده شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن فرهنگ احترام به حقوق شهروندی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دانش آموزان است، یادآور شد: این فرهنگ سازی موجب آشنایی نوجوانان با قوانین و مقررات و احترام متقابل به حقوق دیگران می شود، درواقع خروجی این فرهنگ سازی به حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جاده ها منجر می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در کاهش تصادفات جاده ای خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و تعامل رسانه های ارتباط جمعی نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha