۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85048158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ متهم برداشت غیرمجاز در کیش شناسایی و دستگیر شدند

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85048158
۲ متهم برداشت غیرمجاز در کیش شناسایی و دستگیر شدند

کیش - ایرنا - رییس پلیس فتا کیش گفت: ماموران این پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت ۲ متهم برداشت غیرمجاز وجوه را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، سرگرد محسن بابایی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار کرد: یک شاکی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش را ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی متهمین که یک خانم و آقا بودند به هویت های معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی ، طی یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس فتا کیش با بیان اینکه متهمان به برداشت غیر مجاز ۲۲۰ میلیون ریال در قالب چند فقره خرید اعتراف کردند یادآور شد: برخی اوقات شهروندان در نگهداری از کارت و رمز بانکی خود سهل‌انگاری می‌کنند که منجر به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی و سو استفاده‌های بعدی از آنان می‌شود.

وی توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و هرگز اطلاعات شخصی ازجمله اطلاعات کارت‌ بانکی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و در صورت مفقودی و یا سرقت کارت ‌بانکی ، سریعآ با پشتیبانی بانک تماس گرفته و یا از طریق دستگاه خود پرداز کارت خود را مسدود کنند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha