۱۱۰ خانه به مددجویان کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان سمنان واگذار شد

سمنان- ایرنا- ١١٠ واحد مسکونی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و هفته احسان و نیکوکاری به مددجویان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح و واگذاری ۱۱۰ واحد مسکونی در استان سمنان در قالب ۲۳ هزار خانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با حضور ویدئوکنفرانسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس جمهور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این طرح گفت: ۱۱۰ خانه‌ با همراهی دولت و خیران برای دهک‌های پایین و مددجویان معیشت‌بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ساخته و واگذار شد که ۲۴ درصد این خانه‌های واگذار شده در بخش شهری و ۷۶ درصد در بخش روستایی است.

محمدحسین ذوالفقاری ابراز کرد: ساخت و واگذاری خانه برای دهک‌های پایین و مددجویان معیشت بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با مشارکت خیران، پرداخت تسهیلات چهار درصد و کمک بلاعوض از سوی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام شد.

وی تصریح کرد: ۷۵۰ خانه برای دهک‌های پایین و مددجویان معیشت بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز تسهیلات تعمیر مسکن دریافت کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۱۵۴ واحد مسکونی دیگر تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha