۶۰ درصد جمعیت خراسان رضوی دچار کم‌تحرکی هستند

مشهد- ایرنا- رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون افزون بر ۶۰ درصد از جمعیت کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دچار کم تحرکی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد جعفر صادقی روز یکشنبه در حاشیه پویش "سلامتی را قدم بزن" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فاکتور خطر کم تحرکی بسیار مهم است، چراکه نداشتن تحرک کافی سبب اضافه وزن شده و چاقی نیز سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی رژیم غذایی نامطلوب، چاقی و اضافه وزن، فشار خون و کم تحرکی، چهار فاکتور خطر برای سلامتی انسان محسوب می شود.

مسوول برگزاری پویش " سلامتی را قدم بزن" ادامه داد: اضافه وزن و چاقی ۵۸ درصد در ایجاد دیابت، ۲۱ درصد در ایجاد بیماری‌های قلبی و ۴۲ درصد در ایجاد سرطان ها موثر است.

دکتر صادقی گفت: همچنین کم تحرکی حتی در افرادی که چاق نباشند، می‌تواند ۱۶ درصد در ایجاد دیابت، ۲۲ درصد در ایجاد بیماری های قلبی و ۱۶ درصد در ایجاد سرطان ها نقش داشته باشد.

۶۰ درصد جمعیت خراسان رضوی دچار کم‌تحرکی هستند

پویس سلامتی را قدم بزن

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دومین پویش یک روزه "سلامتی را قدم بزن" گفت: این پویش در راستای فرهنگ‌سازی، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش تحرک بدنی در بین افراد جامعه و با حضور افزون بر ۱۰۰ نفر از مدیران و کارکنان مراکز بهداشت مشهد با پیمودن سه کیلومتر در مسیر "کوه پارک" مشهد برگزار شد.

دکتر صادقی افزود: پویش سلامتی را قدم بزن هر سه ماه یکبار در مشهد برگزار می شود که نخستین پویش سه ماه گذشته در فصل پاییز و در پارک ملت مشهد برپا شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد اکنون افزون بر ۸۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و تربت‌جام خدمات‌رسانی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha