۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۴۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85048800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس و عربستان درخصوص همکاری نظامی و دفاعی گفت وگو کردند

تهران- ایرنا-"بن والاس" وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه با "طلال العتیبی" معاون وزیر دفاع عربستان، همکاری مشترک در زمینه نظام و دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع عربستان، این دیدار در استان "العلا" در شمال غرب عربستان رخ داد، جایی که والاس به آنجا سفر کرده است.

وزارت دفاع عربستان نوشت: وزیر دفاع انگلیس به استان العلا سفر کرده و دیدار وی از این منطقه درچارچوب سفر وی به عربستان صورت گرفته است.

براساس گزارش وزارت دفاع عربستان، العتیبی وی را در این سفر تاریخی به العلا همراهی می کرده است.

وزارت دفاع عربستان نوشت: دو طرف در العلا نشستی برگزار کرده و راه‌های همکاری مشترک در زمینه نظامی و دفاعی را بررسی کردند.

این وزارتخانه به جزییات بیشتر در خصوص این دیدار هیچ اشاره‌ای نکرده است.

همکاری لندن با ریاض درحالی رخ می دهد که انگلیس در هفته گذشته ادعایی مبنی بر توقیف یک کشتی که عازم یمن بوده را مطرح کرد.

به دنبال این ادعا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی در دولت نجات ملی یمن ضمن رد این ادعا درخصوص قاچاق سلاح از ایران به کشورش گفت: این خود انگلیس بود که تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد، این بدان معناست که لندن بازیگر کلیدی در نظامی کردن دریای سرخ به کمک چهار بازیگر دیگر (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) است.

وی افزود: دلیلی برای ادعای نیروی دریایی انگلیس وجود ندارد و اگر غیر از این بود چرا لندن مستقیما با ایران صحبت نکرد.

الیوسفی خاطرنشان کرد: این قبیل اتهامات عجیب و جدید نیست، ما در زمینه سلاح خودکفا هستیم و نیاز به سلاح نداریم بلکه نیاز ما مواد غذایی و دارویی و برچیده شدن محاصره است حال آنکه این کشورها با طرح چنین ادعاهایی به دنبال تداوم محاصره هستند.

علی القحوم عضو دفتر سیاسی «انصارالله» نیز چندی پیش اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌گوییم که پروژه‌های استعماری شما در یمن هیچ جایی نخواهد داشت، دست‌های شما قطع می‌شود و مجبور به خروج خواهید شد، اشغال شما به پایان می‌رسد، رویاهای شما محو و توطئه‌های شما محدود خواهد شد.

وی افزود: ملت یمن به خطر گرایش‌های اهریمنی آمریکا و انگلیس واقف است و این قدرت را دارد که مقابله و دفاع کند و پیروز شود.

القحوم با تکرار هشدارهای عبدالمالک الحوثی، رهبر «انصارالله» به آمریکا و انگلیس، گفت: رهبر انقلاب اعلام کرد و به شما گفت قبل از اخراج بروید و به صندوق‌های مرگ برگردید. آنطور که تصور می کنید یمن لقمه چرب و نرمی نیست که بتوانید آن را به راحتی قورت دهید.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی های نظامی یمنی‌ها در حال افزایش است و صنعتی شدن نظام ادامه دارد و شاهد تحولاتی است، افزود: نگرانی شما [منظور آمریکا و انگلیس] در مورد این توانمندی‌ها واضح و روشن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha