۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 85048844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در یزد نظارت می‌کنند

یزد- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به آغاز طرح تشدید کنترل نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت واحدهای عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز در سطح استان گفت: در این طرح ۵۰ دامپزشک و بازرس بهداشتی در قالب ۳۱ تیم فعالیت می‌کنند.

"علی فاتحی‌نیا" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح یاد شده تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: ۱۲ تیم ثابت و ۱۹ تیم سیار در این طرح مشارکت دارند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت، امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال مسافران و شهروندان بیان و اظهار کرد: بازرسان دامپزشکی بر تمام مراکز عرضه فرآورده های خامی و دامی شامل هتل ها، چلوکبابی ها، ایستگاه های جمع آوری شیر، سردخانه ها، مراکز بسته بندی و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.

فاتحی نیا با بیان اینکه نظارت ها از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی، مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی و بررسی شکایات مردمی دامپزشکی استان با شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند.

وی از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده، ارتقای سطح بهداشت جامعه و جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام، گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز و دارای مهر و نشان دامپزشکی خرید کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: نظارت های بهداشتی این اداره کل در تمام ایام سال اهمیت بالایی دارد و به طور مستقیم بر تأمین سلامت و امنیت غذایی سفره مردم مؤثر است و بدلیل برگزاری مراسمات ویژه، مناسبت ها و مسافرت هایی که ناشی از فرهنگ مردم است، این نظارت ها در برخی ایام، تشدید می شود زیرا میزان تولید و مصرف فرآورده های خام دامی در این ایام، افزایش پیدا می کند.

تعداد مراکز عرضه و فرآورده های خامی و دامی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی یزد حدود سه هزار و ۵۰۰ مورد اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha