رییس سازمان دامپزشکی: بیماری‌های دامی تا یکسال آینده به حداقل می‌رسد

یزد- ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ابتلای دام‌ها به ۶ بیماری تا پایان سال ۱۴۰۲ به حداقل ممکن می‌رسد و کنترل آنها در دستور کار قرار دارد.

" سیدمحمد آقامیری" روز سه‌شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: سیاست دامپزشکی کنترل و پیشگیری ۶ بیماری شامل آبله، تب برفکی، هاری، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی پی آر)، شاربن و لمپی اسکین است.

وی اظهار کرد: برخی از این بیماری ها مشترک بین انسان و دام است که در صورت ابتلا علاوه برخطر افتادن سرمایه دامی، سلامت جامعه را هم تهدید می کند که سیاست اصلی سازمان دامپزشکی کنترل و پیشگیری این بیماری ها است.

وی با بیان اینکه در رزمایش های جهادی دامپزشکی که در استانها برگزار می شود این بیماری ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: باید به جای واکسیناسیون دامداران، خود را آموزش دهیم که چه اقداماتی انجام دهیم تا دام به بیماری مبتلا نشود و خودمان نیز درگیر بیماری نشویم.

آقا میری ادامه داد: با توجه به بودجه ای که سال آینده برای واکسیناسیون دام در نظر گرفته شده، انشالله ضرب آهنگ تندی در این بخش خواهیم داشت تا ضمن کنترل بیماری ها، سرمایه دامی هم حفظ شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حفظ و تامین امنیت غذایی به عنوان اولویت نخست سازمان دامپزشکی کشور است و برای رسیدن به این امر از تمام ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت‌های جهادی استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha