بیش از سه‌هزار میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه‌هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان در قالب تعهدات بیمه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان در این استان پرداخت شده است.

عباس اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سه‌هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان مربوط به تعهدات بلندمدت بوده که به مستمری بگیران بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده‌ها پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰۴ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان استان پرداخت شد که شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه مراسم ترحیم و سایر موارد دیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: در این مدت سازمان تامین اجتماعی هرمزگان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت ۶ هزار و ۶۶۱ فقره کمک هزینه بارداری، سه‌هزار و ۴۰۴ فقره کمک هزینه پزشکی، ۴۱ فقره کمک هزینه سفر بیمار، یک فقره غرامت نقص عضو، ۵۱۴ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم و هفت هزار و ۲۰ مورد غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت کرده است.

اکبری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است که بتواند خدمات را به سهولت و سرعت در اختیار جامعه هدف این سازمان از جمله بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان قرار دهد.

وی یادآورشد: یکی از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی، الکترونیکی کردن پرونده‌های جامعه هدف است که با این کار ارائه خدمت به آن‌ها سرعت یافته و دسترسی به اطلاعات آن‌ها راحت‌تر می‌شود.

این مسوول ابراز کرد: در مجموع یک میلیون و ۲۲۸ هزار نفر از جمعیت هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از ۵۱ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در هرمزگان از طریق ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و ۶ واحد کارگزاری انجام می‌شود.